تأیید درخواست ۱/۱ میلیون دلاری تیام از استقلال!

ماجرا‌های مامه تیام با استقلال هر روز وارد فاز جدیدی می‌شود، چون این بار علنی شدن فایل صوتی مذاکره یکی از مدیران باشگاه با مدیربرنامه‌های مهاجم سنگالی پرده از راز‌هایی برداشت که طی روز‌های گذشته به صورت شایعات مختلف پیرامون بحث تمدید قرارداد این بازیکن نقل محافل شده بود. شایعات پرداخت یک تا یک میلیون و یکصد هزار دلاری به تیام برای تمدید قرارداد آن هم با شرط و شروط خاص همگی با انتشار این فایل صوتی تأیید شد. زیر بار رفتن سران باشگاه برای امضای چنین قراردادی می‌تواند بحران‌ها در میان سایر بازیکنان برای بالا بردن درخواست‌های مالی را به اوج خود برساند.
همان‌طور که پیش از این شنیده می‌شد مهاجم سنگالی که با بازی رسانه‌ای توانست پیشنهادات صوری از چند باشگاه عربی برای خود دست و پا کند و صحبت از امضای قرارداد سه میلیون دلاری را پیش کشید تا قرارداد ۵۵۰ هزار دلاری فصل قبل با استقلال را حداقل دو برابر کند با موفقیت در این راه حالا برای ماندن در جمع شاگردان وینفرد شفر قراردادی یک تا یک میلیون و یکصد هزار دلاری (براساس دلار آزاد ۸ هزار تومانی رقمی در حدود ۸/۸ میلیارد تومان) درخواست کرده است که براساس آخرین صحبت‌ها میان یکی از مسئولان باشگاه و مدیربرنامه‌های ایرانی تیام طرفین با مفاد آن موافقت کرده‌اند تا بلکه پروسه طولانی مدت و جنجالی مهاجم سیه‌چرده پایان خوشی داشته باشد. قراردادی که می‌تواند یکی از سنگین‌ترین قرارداد‌های مالی یک بازیکن لیگ برتری در ایران محسوب شود.
از اردوی استقلال خبر می‌رسد انتشار فایل صوتی مذاکرات استقلال با تیام باعث دلخوری بسیاری از بازیکنان این تیم شده تا جایی که تعدادی از بازیکنان اعتراض خود را نسبت به رفتاری که باشگاه در قبال حفظ این مهاجم سنگالی در دستور کار قرار داده به این صورت اعلام کردند که اصلاً عادلانه نیست. نکته اینجاست که اعتراض استقلالی‌ها برمی‌گردد به شرط و شروطی که تیام برای دریافت پول قراردادش مدنظر قرار داده و باشگاه با آن موافقت کرده است. مهاجم سنگالی ۵۰ درصد از قرارداد اصلی (۸۰۰ هزار دلار) را نقدی دریافت خواهد کرد ضمن اینکه آپشن‌های در نظر گرفته شده که رقمی حدود ۳۰۰ هزار دلار برحسب عملکرد او در لیگ برتر و لیگ قهرمانان است نیز باید بلافاصله بعد از برآورده شدن انتظارات یعنی گلزنی در لیگ برتر و آسیا به حساب او واریز شود که همین شروط بیشتر روی اعصاب سایر بازیکنان رفته تا آن‌ها از تبعیض میان بازیکنان ناراضی باشند.
مامه تیام تنها بازیکن استقلال از لیگ هفدهم است که هیچ طلبی از باشگاه ندارد. حتی سرور جپاروف ستاره ازبکستانی هم در آخرین مذاکراتی که در راه تمدید قرارداد با باشگاه داشت با اشاره به اینکه هنوز ۱۳۴ هزار دلار طلبکار است، اما تیام هیچ طلبی ندارد خواستار برخوردی همچون تیام با خود در فصل آتی شده است. نکته عجیب اینکه ستاره ازبک نسبت به معرفی اسپانسر از سوی باشگاه برای تسویه‌حساب با این بازیکن هم حسابی عصبانی است، چون شخص معرفی شده که اسپانسر قلابی لقب گرفت براساس اظهارات منتشر شده در فایل صوتی تنها ۱۳ دلار از ۱۳۴ هزار دلار را به حساب بازیکن ازبک واریز کرده است، یعنی کمتر از یک درصد از طلب جپاروف که حسابی او را خشمگین کرد! خشمی که مانع بازگشت او به تهران شد تا مدیران باشگاه با دردسر‌های فراوان موافقت این بازیکن برای سفر به ترکیه و مذاکره در استانبول را جلب کنند.
مکث
با نگاهی به رقم قرارداد‌های رایج در فوتبال ایران امضای قراردادی یک میلیون دلاری آن هم در نوسانات ارزی و اوضاع اقتصادی که باشگاه‌ها این روز‌ها با آن گریبانگیر هستند قطعاً می‌تواند بازتاب گسترده و بسیار منفی برای سران استقلال داشته باشد، چون با هر نگاهی به عملکرد فنی تیام جبران این پرداختی به این راحتی نخواهد بود.