واکنش بیرانوند به تمجید رهبر معظم انقلاب

مقام معظم رهبری در دیدار اخیر اعضای هیئت دولت فرمودند: «از تیم اقتصادی دولت می‌خواهم مثل تیم ملی فوتبال‌مان که در رقابت‌های جام جهانی دلاورانه و با اقتدار جنگیدند و کاری کردند کارستان و به ویژه آن دروازه‌بان خوب تیم، برای حل مشکلات تلاش کند.»

این تعریف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) از عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و خاصه علیرضا بیرانوند ما را بر آن داشت که سراغ گلر شماره یک پرسپولیس برویم.

دکتر سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان نقل‌قولی از ملاقات اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری داشت که ایشان از عملکرد تیم ملی فوتبال و به ویژه خودت تعریف و تمجید کرده و فرمودند: دولت باید مثل شما برای حل مشکلات مردم تلاش کند. این موضوع به گوش خودت هم رسیده است؟
بله، تمجید مقام معظم رهبری بزرگترین پاداش برای من بود. خیلی خوشحالم که توانستم با عملکرد خودم رضایت ایشان و مردم را جلب کنم. البته ما یک تیم خوب و هماهنگ بودیم که سرمربی کارکشته و باتجربه‌ای مثل کارلوس کی‌روش را بالای سر خود می‌دیدیم. باور کنید آقای کی‌روش استاد مسلم روان‌شناسی است و بخش عمده‌ای از موفقیت خود را مدیون این مرد بزرگ هستیم.

بسیار خوب، می‌دانیم چند پیشنهاد خوب اروپایی داری، ولی پس از مذاکره با اعضای هیئت مدیره پرسپولیس در این تیم ماندنی شدی. چرا؟
دیداری با اعضای هیئت مدیره باشگاه داشتم و حرف‌هایم را زدم. این عزیزان هم با دقت به صحبت‌هایم گوش کرده و نکاتی را مطرح کردند و در نهایت تصمیم بر این شد که بمانم، چون پرسپولیس به من نیاز داشت.

بعد‌ها پشیمان نمی‌شوی؟
چطور؟!

به هر حال بعد از جام جهانی این پیشنهادات رسیده و شاید دیگر چنین فرصتی نصیب علیرضا بیرانوند نشود که لژیونر شود.
شاید حق با شما باشد، اما هواداران، مردم، مسئولان، مربیان و حتی هم‌بازیانم گفتند پرسپولیس غیبت مرا حس می‌کند. این حرف‌ها حسابی فکر مرا به خود مشغول کرد.

مثل اینکه قرار شده در صورت رسیدن پیشنهاد خوب، پرسپولیس نیم‌فصل رضایتنامه تو را صادر کند؟
صحبت‌هایی شده و امیدوارم اتفاقی بیفتد که نه من ضرر کنم و نه پرسپولیس. من صادقانه قراردادم را تا سال ۱۴۰۰ تمدید کردم و تمام وجودم را برای موفقیت تیم گذاشتم. انتظار هم دارم دوستان مرا درک کنند، چون من هم شرایط کنونی پرسپولیس را درک می‌کنم.

معمولاً خیلی سخت و دور از ذهن است که یک باشگاه اروپایی برای خرید آسیایی در نیم‌فصل اقدام کند. فکر نمی‌کنی همین پیشنهادات فعلی هم از دست برود؟
به هر حال پس از صحبت با باشگاه به این نتیجه رسیدم که پرسپولیس به من نیاز دارد و ماندم و حالا اگر پیشنهاد خوب و مناسب اروپایی رسید که با کمک باشگاه می‌روم، ولی اگر هم ماندم، مهم نیست، چون پرسپولیس هم تیم بزرگی است. الان هم افتخار می‌کنم دروازه‌بان تیم پرسپولیس هستم، همین!

این حرف را از ته دلت زدی؟
خود شما و کسانی که مرا می‌شناسند، خوب می‌دانند همه حرف‌های من از ته دل است. علیرضا بیرانوند فقط یک رو دارد و دل و زبانش یکی است. امیدوارم به هواداران بامحبت پرسپولیس ثابت کرده باشم که چقدر دوست‌شان دارم.

راستی همین الان خبردار شدیم با توجه به انصراف استقلال از سوپرجام، این جام هم به پرسپولیس رسید. نظری نداری؟
والله نمی‌دانم. همین الان از زبان شما می‌شنوم، به هر حال هر جامی که به پرسپولیس برسد، خوشحال‌کننده است و این می‌تواند استارت خوبی برای فتح جام‌های بیشتر در فصل آینده باشد.