علیپور: با تنیس می‌خواهم تمرکز ذهنی خود را بالا ببرم

«تنیس» یکی از ورزش‌های مفرح و پرطرفدار دنیاست. گر چه در کشورمان طرفداران زیادی ندارد، اما در آن سوی مرز‌ها مردم علاقه زیادی به این رشته دارند. راجر فدرر، اندی ماری، نواک جوکوویچ، رافائل نادال و... جزو پردرآمدترین ورزشکاران جهان هستند که در تنیس فعالیت می‌کنند. افراد بسیاری هم در سراسر گیتی به صورت تفننی به این رشته می‌پردازند و هرازگاهی راکت به دست می‌گیرند. در میان فوتبالیست‌های مطرح ایرانی جلال امیدیان بازیکن سابق ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان که هم‌اکنون دستیار امیر قلعه‌نویی است جزو معدود کسانی بود که به شکل حرفه‌ای ورزش تنیس خاکی را انجام داده و می‌دهد!
لابد می‌پرسید: چرا در مورد تنیس نوشتیم؟ ماجرا به علی علیپور برمی‌گردد؛ آقای گل فصل گذشته که به توصیه یکی از نزدیکانش تصمیم گرفته به تنیس بپردازد و گهگداری راکت به دست بگیرد. شب گذشته هم او به یکی از باشگاه‌های غرب تهران رفت و همراه با مربی اختصاصی تنیس تمرین کرد که به صورت اتفاقی با او برخورد کردیم. اگر شما هم کنجکاوید بدانید چرا مهاجم اول پرسپولیس در کنار تمرینات فوتبال به تنیس هم می‌پردازد تا انتهای این مصاحبه با ما باشید.
علی علیپور و تنیس؟!
چه اشکالی دارد؟ (به شوخی) به ما نمی‌خورد که تنیس بازی کنیم؟!
نه، ولی معمولاً اهالی مازندران بیشتر کشتی دوست دارند و...
من هم کشتی را خیلی دوست دارم و حتی در این رشته فعالیت کردم، اما تنیس را به دلایل خاصی انتخاب کردم.
چه دلایلی؟
اول آنکه همیشه تنیس را نگاه می‌کردم و ورزشکاران شاغل در این رشته را دوست داشتم. دوم تنیس یک رشته مفرح است و می‌خواستم اوقات فراغت خودم را هم با این ورزش سپری کنم. سوم... (بعد از کمی مکث) دلیل سوم را بگذریم!
چرا؟ توضیح بده لطفاً!
راستش را بخواهید یکی از دوستانم توصیه کرد با تنیس تمرکز ذهنی خودم را بالا ببرم. ورزش تنیس کمک می‌کند در فوتبال هم با تمرکز بیشتری بازی کنم.
 تا جایی که یادم می‌آید خدابیامرز ناصر حجازی می‌گفت: در دوران فوتبال تنیس روی میز بازی می‌کردم تا واکنش‌های خودم به عنوان یک دروازه‌بان را بالاتر ببرم، اما اینکه تمرکز ذهنی با تنیس بالا برود را نشنیده بودیم.
خدا ناصرخان حجازی اسطوره استقلال و فوتبال ایران را بیامرزد. به هر حال هر کسی به یک شکلی تمرکز خود را بالا می‌برد و روش‌های خاص خود را دارد. من هم با تنیس می‌خواهم این کار را انجام بدهم. تنیس کمک می‌کند متمرکز باشم.
این یعنی اینکه در فصل جدید با استفاده از تمرکز ذهنی تنیس، بیشتر گل می‌زنی؟
هدف من همیشه کمک به موفقیت تیم پرسپولیس است و بار‌ها گفتم به آقای گلی یا عناوین انفرادی فکر نمی‌کنم. می‌دانم فصل سخت و دشواری پیش رو دارم و من هم فقط مسیر خانه‌ام تا ورزشگاه محل تمرین پرسپولیس را طی می‌کنم. حالا تصمیم گرفته‌ام اوقات فراغت خودم را تا جایی که می‌دانم با تنیس پر کنم تا به نوعی ریلکس هم شوم.
به نکته جالبی اشاره کردی. بازیکنی مثل تو که آقای گل شده و موفق می‌شود، فصل بعد با دشواری‌هایی روبه رو می‌شود. شناخت مربیان و تیم‌ها از تو بیشتر شده و احتمالاً با یارگیری فشرده‌تر مدافعان حریف روبه‌رو خواهی شد. تنیس کمک می‌کند استرس نداشته باشی یا در حین مسابقات کمتر عصبی شوی درست است؟
به نظر این طور می‌رسد. خوشحالم وقتی تنیس بازی می‌کنم و امیدوارم به فوتبالم هم کمک شود.
پنالتی اول تیمت را در هفته اول به خوبی و خلاف جهت گلر پدیده به ثمر رساندی؟ این آرامش و ضربه‌ای که زدی هم مرهون تمرینات تنیس بود؟
نه، تنیس را بعد از هفته اول لیگ شروع کردم.
ولی خیلی ریلکس و راحت زدی؟
خدا کمک کرد.
بازی با فولاد خوزستان در استادیوم آزادی تهران را ۳ بر صفر بردید. تو گل نزدی، اما پاس گل دادی. توضیح می‌دهی؟
بیشتر از گلزنی دوست دارم بازیکن مثمر ثمری برای تیم خودم باشم. خوشحالم به منشا پاس گل دادم و او گل زد. مهم موفقیت پرسپولیس است.
با توجه به برد پرگل مقابل فولاد خوزستان همه هواداران پرسپولیس انتظار دارند با تعداد گل‌های بیشتری هفته سوم برابر استقلال خوزستان برنده شوید؟
ما برای کسب هر سه امتیاز وارد زمین می‌شویم، اما استقلال خوزستان را هم دست‌کم نمی‌گیریم.
راستی قول آقای گلی می‌دهی؟
در فوتبال حرفه‌ای قول نمی‌دهند، ولی به طرفداران قول می‌دهم حداکثر انرژی خود را برای برد پرسپولیس بگذارم. 
فکر می‌کنی دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان با چه نتیجه‌ای تمام شود؟
فوتبال قابل پیش‌بینی نیست، اما ما برای برد به زمین می‌رویم. با این حال بازی در اهواز برای همه سخت است. نباید استقلال خوزستان را دست‌کم گرفت.