استقلال به تیام ITC نمی‌دهد

قرارداد رسمی تیام و عجمان ابتدای هفته جاری امضا شد تا این بازیکن با ارسال نامه ای خواهان دریافت کارت بازی خود از فدراسیون فوتبال ایران و با تایید باشگاه استقلال شود.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که باشگاه استقلال چندی قبل با نامه ای رسمی خواهان مذاکره با باشگاه عجمان شده بود اما به نظر می رسد این باشگاه اماراتی با رد مذاکره با استقلال و بر اساس صحبت های تیام با این بازیکن به توافق رسیده و قرارداد رسمی این بازیکن امضا شده است.

آبی های تهرانی در موضع گیری جدید خود قصد ندارند فعلا ITC کارت این بازیکن را تایید و صادر کنند. البته بر اساس قوانین فیفا حتی اگر استقلال مخالف این موضوع باشد، کارت بازی این بازیکن بعد از 15 روز کاری به صورت خودکار صادر می شود و تیام مشکلی برای حضور در فوتبال امارات نخواهد داشت.

به همین دلیل مدیران استقلال قصد دارند بعد از این اقدام تیام که به نظر آنها غیر قانونی است، برای دادخواهی به کمیته انضباطی فیفا مراجعه کنند و در فدراسیون جهانی فوتبال نسبت به این رفتار بازیکن سنگالی و باشگاه عجمان تشکیل پرونده دهند. این پرونده در صورتیکه مدیران استقلال بتوانند از حق خود دفاع کنند، می تواند برای آبی ها با دریافت غرامت سنگین از باشگاه عجمان و البته محرومیت این باشگاه و شخص تیام همراه باشد و سرنوشتی مانند آنچه برای مهدی طارمی اتفاق افتاد را در پی خواهد داشت.