احتمال انصراف سویا از سوپرجام اسپانیا

 فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرد در بازی سوپرجام این کشور محدودیتی از  نظر تعداد بازیکنان غیراروپایی وجود نخواهد داشت چرا که این بازی به عنوان مسابقه‌ی غیر حرفه‌ای طبقه‌بندی شده است.

این درحالی است که در رقابتهای لالیگا هر تیم در هر بازی تنها می‌تواند از سه بازیکن غیر اروپایی استفاده کند. پیش از این گمان می‌رفت همین قاعده در مورد سوپرجام هم صادق باشد. سویا می‌گوید در صورتیکه در ترکیب رقیبش بارسلونا بیش از سه بازیکن غیراروپایی حضور داشته باشد، شرکت در سوپرجام را نخواهد پذیرفت.

سوپرجام اسپانیا هر سال بین قهرمان لالیگا و قهرمان کوپا دل ری، جام حذفی این کشور برگزار می‌شود. ولی امسال به دلیل اینکه فصل گذشته بارسا هر دو جام قهرمانی را بدست آورده، در سوپرجام باید به مصاف سویا، نایب‌قهرمان جام حذفی برود.

این بازی در شهر طنجه‌ی مراکش برگزار شده و برای اولین بار به صورت رفت و برگشت نخواهد بود.

در بیانیه‌ی باشگاه سویا چنین آمده:" سویا از بیانیه‌ی فدراسیون فوتبال اسپانیا 24 ساعت قبل از برگزاری جام حذفی غافلگیر شده است. در بیانیه‌ی  فدراسیون آمده که هر تیم می‌تواند از هر تعداد بازیکن غیر اروپایی‌ای که مایل است استفاده کند. درحالیکه سال گذشته طبق قاعده‌ی مرسوم تنها استفاده از سه بازیکن غیر اروپایی مجاز بوده. بخش حقوقی باشگاه ما در حال بررسی موضوع است. اگر بارسلونا بخواهد با بیش از سه بازیکن غیراروپایی بازی کند، ممکن است تیم ما به همین دلیل از شرکت در سوپرجام انصراف دهد".

آرتورو ویدال، مالکوم و آرتور به احتمال زیاد سه سهمیه‌ی غیر اروپایی بارسلونا در این بازی خواهند بود. این درحالی است که بارسا با چهار بازیکن غیراروپایی به مراکش رفته. چهارمین بازیکن غیر اروپایی بارسا، مدافع این تیم مارلون است.

گفته می‌شود کوتینیوی برزیلی در روزهای اخیر از طریق همسرش پاسپورت پرتغالی دریافت کرده و لویس سوراز و لیونل مسی هم از پیش پاسپورت‌های اروپایی در اختیار دارند.

جالب اینجا است که ارنستو والورده سرمربی بارسا هم از این تغییر راضی نیست. او در این باره گفت:" درباره‌ی نظر فدراسیون که سوپرجام رقابت حرفه‌ای نیست، نمی‌دانم چه باید بگویم. به اعتقاد من سویا یک تیم حرفه‌ای است. ما هم حرفه‌ای هستیم. با توجه به مشکلات زیادی که این هفته با بازیکنان غیر اروپایی‌مان داشتیم، آنها باید زودتر به ما خبر می‌دادند".