هندبال ایران ۲۰ - قطر ۳۵ / شکست سنگین مقابل تیمی چندملیتی

 تیم ملی هندبال ایران در چارچوب مسابقات هندبال بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 از ساعت 13 و 30 به وقت ایران به مصاف تیم ملی هندبال قطر رفت.

تیم ملی هندبال ایران که بازی نخست خود را با نتیجه 55 بر 11 مقابل مالزی با پیروزی سپری کرده بود، در این دیدار به مصاف تیم ملی هندبال قطری رفت که شانس نخست قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌رفت. تیم ملی هندبال کشورمان با ترکیب زیر، رویارویی با قطر را آغاز کرد:

محسن باباصفری، علی رحیمی، مجتبی حیدری‌پور، میلاد مسائلی، شاهو نصرتی، سیدعلیرضا موسوی، مهدی بیجاری، مهدی موسوی، سلامان بربط، احسان ابویی، فرزاد رستمی، مهرداد صمصامی، جلال کیانی، افشین صادقی، محمد جمعه‌پور و امین کاظمی. 

لحظه به لحظه با دیدار هندبال ایران و قطر / ایران 6- قطر 18

قضاوت این مسابقه نیز بر عهده تیم داوری از کره جنوبی بود.

تیم ملی ایران در این مسابقه آغاز بهتری داشت و گل نخست این مسابقه را نیز توسط میلاد مسائلی به ثمر رساند.

در ادامه دو تیم پایاپای پیش می‌رفتند و نبردی جنگنده و نزدیک را داشتند.

در ادامه و در حالی که نتیجه 2 بر 2 مساوی بود، تیم قطر چند گل پیاپی به ثمر رساند و توانست 8 بر 3 از ایران پیش بیفتد. 

برتری همچنان با تیم ملی قطر بود و این تیم با اختلاف امتیازی که ایجاد کرده بودند کار را برای بازیکنان ایران سخت کردند. جبران نتیجه برای بازیکنان ایران سخت شده بود. 

لحظه به لحظه با دیدار هندبال ایران و قطر / ایران 6- قطر 18

در نهایت در شرایطی که تیم ایران در خط دفاع عملکرد ضعیفی داشت و مقابل سیستم حمله تیم قطر به طور کامل تسلیم شده بود، نیمه نخست را با نتیجه 18 بر 6 واگذار کرد.

**آمار زننده‌های گل دو تیم ایران و قطر در پایان نیمه نخست:

لحظه به لحظه با دیدار هندبال ایران و قطر / ایران 6- قطر 18

در نیمه دوم این مسابقه کاستاروویچ ، سرمربی تیم ملی هندبال ایران دست به تغییراتی در ترکیب تیم ملی ایران زد تا بتواند روند بازی را تغییر دهد.

در نیمه دوم این مسابقه زوران کاستاروویچ ، سرمربی تیم ملی هندبال ایران دست به تغییراتی در ترکیب تیم ملی ایران زد تا بتواند روند بازی را تغییر دهد تغییراتی  که چندان مثمر ثمر نبود.

اولین گل نیمه دوم این مسابقه را تیم قطر به ثمر رساند پس از آن بازیکنان ایران نیز صاحب گل شدند. تیم ملی ایران اما در این نیمه هم مانند نیمه نخست تمرکز کافی را مقابل قطر نداشت.

بازیکنان ایران در ادامه تلاش می‌کردند با گل زدن فاصله را کاهش دهند اما اختلاف 14 گل ایجاد شده کار بازیکنان ایران را سخت کرده بود.

بعد از اینکه قطری ها گل 22  را به ثمر رساندند ایران سه گل پیاپی به ثمر رساند اما باز هم اختلاف امتیاز زیاد بود. 

بازیکنان قطر در نیمه دوم این بازی هم به طور کامل عملکرد بهتری از ایران داشتند و به راحتی به گل می‌رسیدند و بازیکنان ایران در دفاع توان کافی برای مقابل نداشتند. 

زوران کاستاروویچ سرمربی تیم ایران به دلیل درگیری با میز منشی مسابقات از بازی اخراج شد.

مهدی موسوی بازیکن ایران در دقیقه 49 بازی از داور کارت قرمز دریافت کرد و دیسکالیفه شد. 

لحظه به لحظه با دیدار هندبال ایران و قطر / ایران ۱۷- قطر ۳۲

بازیکنان ایران هرچند مقابل قطر از همان ابتدا تسلیم شدند و اختلاف گل ایجاد شده را نتوانستند جبران کنند اما بازیکنان جوان ایران در این مسابقه نمایش خوبی داشتند و گل‌های زیبایی به ثمر رساندند. 

این بازی در نهایت با برتری قطر و با نتیجه 35 بر 20 به سود این تیم به پایان رسید. با وجود این شکست تیم ایران به همراه تیم قطر از گروه A مسابقات صعود کرده و به مرحله بعد راه پیدا کردند. 

**آمار زننده‌های گل دو تیم ایران و قطر در مجموع دو نیمه 

هندبال ایران ۲۰ - قطر ۳۵ / شکست سنگین مقابل تیمی چندملیتی