استیلی: به کره‌ای باختیم که پنج بازیکن جام جهانی داشت!
بعد از شکست تلخ تیم امید کشورمان مقابل کره جنوبی که حکم حذف از بازی‌ها را داشت با حمید استیلی مدیر تیم امید گفت‌وگویی مفصل در رابطه با همه مسائل و انتقادات اخیر انجام دادیم. 
* گویا با مشکلات زیادی در زمینه بازگشت تیم امید کشورمان مواجه هستید؟
متأسفانه پروازمان برای بازگشت جا ندارد به همین دلیل مجبوریم از روز شنبه (امروز) ۷ بازیکن به علاوه یکی از اعضای کادر فنی را به تهران برگردانیم. سه، چهار روزی طول می‌کشد تا اعضای تیم به شکل کامل به تهران منتقل شوند. 
* چرا مقابل کره جنوبی به شکل بدی به این تیم باختیم و از گردونه رقابت‌ها حذف شدیم؟
با توجه به فاصله سنی که بین تیم ما و تیم کره وجود داشت از نحوه بازی بازیکنان‌مان رضایت داریم. کره چند بازیکن زیر ۲۳ سال داشت در حالی که ما کلاً زیر ۲۱ سال بودیم از سوی دیگر تیم ما فقط یک ماه و یک هفته است که تشکیل شده در حالی که تیم‌های دیگر مدت‌هاست در اردو و آماده‌سازی به سر می‌برند. هدف اصلی ما هم از برگزاری دیدار‌های جاکارتا، آماده‌سازی برای بازی‌های المپیک بود به همین دلیل جا دارد از آقایان تاج و صالحی‌امیری نهایت تشکر را داشته باشم. 
* اما در بازی‌هایی که انجام دادیم دو باخت، یک مساوی و فقط یک برد کسب کردیم!
انتقادات هست و ما هم آن را می‌پذیریم. ۴ فصل قبل تیم المپیک با نفرات زیر ۲۳ سال اصلاً از گروهش بالا نیامد، اما ما به عنوان تیم اول با تیم زیر ۲۱ سال در گروه‌مان اول شدیم. 
* اما تیم ما به تیمی مانند میانمار هم باخت!
تیم ما قرار است در بازی‌های المپیک بازی کند به همین دلیل از تیمی که فقط یک ماه و یک هفته است تشکیل شده نباید انتظار زیادی داشت، اما مطمئن باشید شرایط تیم ما برای بازی‌های المپیک بهتر می‌شود و ما با کره‌ای بازی کردیم و به آن باختیم که پنج بازیکن از آن در جام جهانی بازی می‌کردند.
 
* قبول دارید در بازی با میانمار، با اشتباه محاسباتی که داشتید، بازی را به شکل بدی باختیم و به کره جنوبی خوردیم؟
ما به این دلیل تغییرات داشتیم، چون بازیکنان یک کارته داشتیم تا آن‌ها را برای بازی بعدی حفظ کنیم از سوی دیگر بازی‌مان هم با عربستان همزمان بود که باید بعضی از مسائل را در نظر می‌گرفتیم، اما این هم یک حقیقت است که بعضی وقت‌ها محاسبات درست از آب درنمی‌آید. 
* الان افسوس نمی‌خورید که عربستان صعود کرد، اما ما از صعود بازماندیم؟
سخت که هست، اما عربستان دو، سه فصل است که تیمش در اردو بوده و بازی‌های متعددی را انجام داده و شرایط مساوی با تیم ما نداشته است. 
* به جهت نتایج ضعیف تیم امید کرانچار را برکنار نمی‌کنید؟
ما تیم عراق را شکست دادیم، با تیم چین بازی بسیار خوبی برگزار کردیم و کره شمالی را هم با تیم زیر ۲۱ سال شکست دادیم به همین دلیل از عملکرد کرانچار بسیار راضی هستیم و مربی کروات‌مان را تا پایان المپیک ۲۰۲۰ حفظ خواهیم کرد.
* محمدامین اسدی را چرا از اردوی تیم ملی اخراج کردید؟
اولویت کار ما اخلاق‌مداری است، اما چون اسدی در راستای سیاست‌های حاکم بر اردو حرکت نکرد او را کنار گذاشتیم. 
* ممکن نیست دوباره اسدی به جمع بازیکنان تیم امید بازگردد؟
در این رابطه کرانچار تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد. 
* با توجه به این که امیرحسین پیروانی با بیشتر بازیکنان تیم امید در جام جهانی جوانان کار کرده، بهتر نبود از او استفاده می‌کردید؟
امیرحسین پیروانی یکی از مربیانی بوده که زحمات زیادی برای تیم جوانان کشیده، اما هدف تیم امید بازی‌های جاکارتا نبود و استراتژی و هدف اصلی تیم ما موفقیت در المپیک است. کرانچار هم یکی از بهترین مربیانی است که می‌توانستیم از او استفاده کنیم مربی‌ای که آشنایی کاملی به فضای فوتبال ما دارد به همین دلیل حتماً از کرانچار در مسابقات المپیک استفاده خواهیم کرد.
* برنامه بعدی تیم امید بعد از حذف از گردونه رقابت‌های آسیایی از چه زمانی شروع می‌شود؟
در نظر داریم در تورنمنتی در کشور چین که در مهر در تاریخ فیفادی انجام می‌شود شرکت کنیم و در این زمینه از بازیکنانی نظیر نورافکن و شکاری هم استفاده خواهیم کرد تا با تیم قوی‌تر و کامل‌تری برای مسابقات المپیک آماده شویم.