آخرین وضعیت کی روش از زبان مهدی تاج

مهدی تاج درباره آخرین وضعیت تمدید قرارداد کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال ایران بیان کرد: پیش از آغاز جام جهانی و در جریان اردوی تیم ملی در ترکیه در مورد کلیات تمدید قرارداد کی روش و همچنین اردوها و برنامه هایمان برای جام جهانی صحبت کردیم. به تفاهم رسیدن از لحاظ زمان و مبلغ در هر قراردادی اهمیت دارد.

او ادامه: به دنبال بازگشت تیم ملی از جام جهانی مشکلاتی برای واریز پول کی روش ایجاد شد که همه از آن خبر داریم. برای این کار سختی زیادی کشیدیم. هنوز هم ‌پول کی روش به حساب او ریخته نشده اما او قبول کرده است که فدراسیون برای انجام شدن این کار تلاش می کند. ۳،۲ بار از طریق یکی از بانک های کشورمان به حسابش پول فرستادیم که این کار انجام نشد و پولی هم که به حساب دختر کی روش واریز کردیم، برگشت خورد که حتی مشکلاتی هم برای آنها ایجاد شد.

تاج افزود: او می گوید هنوز نتوانسته اید پول قبلی مرا بدهید. با تمام این تفاسیر با کمک وزارت خارجه و فیفا مشکلات حل می شود و از اینفانتینو تشکر می کنم. نمی خواهم همه زوایای این ماجرا را اعلام کنم اما مشکلات قابل حل است و کی ‌روش تا آخر هفته برای آغاز تمرینات به ایران می آید. ضمن اینکه ما یک بازی تدارکاتی با ازبکستان برگزار می کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره نگرانی مردم نسبت به وضعیت تیم ملی گفت: در واقع ۲ گروه به مسائل تیم ملی می پردازند یک گروه که شامل ۹۹ درصد مردم می شوند، دوست ‌دارند تیم ملی سامان بگیرد و یکی دو درصد مردم هم دلواپس هستند و می خواهند برای مردم دلهره درست کنند.‌ گروه دوم می گویند کل تیم های آسیا تمرین می کنند اما تیم ما تمرین ندارد. در حالی که در کل دنیا زمان برگزاری لیگ اردوهای تیم ملی برگزار نمی شود. کی روش شاکله تیم ملی و بازیکنانش را می شناسد و در جریان وضعیت تیمش قرار دارد.

وی درباره اینکه اگر کی روش در جام ملت ها نتیجه بگیرد و قهرمان شود قرارداد او برای جام جهانی بعدی تمدید می شود یا ‌نه عنوان کرد: دقیقا همین بحث هست هر نتیجه ای گرفته شود باید دوباره مذاکره کنیم‎.‎

رئیس فدراسیون فوتبال درباره حذف تیم ملی از بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و بیانیه عجیبی که پس از این اتفاق صادر کرد، اظهار داشت: درباره تیم ملی امید ۲ بحث وجود دارد. بحث اول درباره بازی با میانمار است. کادرفنی تصمیم می گیرد کدام بازیکنان در ترکیب باشند و در بازی با میانمار فدراسیون نگفت کدام نفرات بازی کنند اما در بازی با کره جنوبی باید بگویم ما بازیکنان زیر ۲۱ سال را به مصاف حریف فرستادیم درحالیکه حریف ۳ بازیکن بزرگسال و بازیکنان زیر ۲۳ سال در ترکیب داشت. بسیاری از کارشناسان گفتند کار  درستی ‌انجام شد.

تاج افزود: برای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا دیدار دوستانه پیش بینی کرده و با عراق و چین بازی کردیم. برای آماده سازی بازیکنان و حضور آنها در رقابت های مقدماتی المیپک هم در روزهای فیفادی بازی دوستانه برگزار می کنیم. این نفرات آینده خوبی دارند. همان زمان که جوانگرایی را در لیگ برتر آغاز کردیم هم انتقادها وجود داشت که البته تندتر بود و به خود من هم حمله شد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: می گفتند این اقدام تاج من درآوردی است اما دیدید از میان همین بازیکنان جوان لیگ نفرات ملی پوشی بیرون آمدند. این تیم امید هم می تواند تیم آینده داری برای فوتبال ملی ما باشد و باید از آن حمایت کنیم. انتقادهایی نسبت به دیدار با میانمار وجود دارد اما از اعزام نفرات زیر ۲۱ سال دنبال جوانگرایی بودیم.‎