خلیل زاده جواب جاسم کرار را داد
می‌گوید به دلم برات شده این بار دیگر ضربه‌ام به تور دروازه حریف می‌رسد، می‌گوید از دست هافبک عراقی نفتی‌ها شاکی است، می‌گوید می‌خواهم بالاتر از همه بازیکنان الدحیل بپرم و... خلاصه آن که شجاع خلیل‌زاده این روز‌ها از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است. آن‌چه در زیر می‌خوانید ماحصل گپ‌وگفت نیم‌روزی ما با مدافع سرزن پرسپولیس است.

قبل از هر چیزی می‌خواهیم بپرسیم دیدار با الدحیل را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
اگر می‌توانستم پیش‌بینی کنم که اوضاع خیلی بهتر بود! (می‌خندد)

نه، جدی پرسیدیم.
من هم جدی گفتم؛ اگر می‌توانستم پیش‌بینی کنم همه چیز را به سرمربی تیم آقای برانکو می‌گفتم! به هر حال الدحیل تیم فوق‌العاده‌ای است و بازی سختی داریم.

شانس برد کدام‌یک بیشتر است؟
هر تیمی در زمین مسابقه با تمرکز بیشتر عمل کند، موفق خواهد شد. شانس هم سراغ کسانی می‌رود که تلاش کنند و تمرکز داشته باشند.

ولی این روز‌ها همه از قدرت الدحیل حرف می‌زنند و معتقدند اگر پرسپولیس یک مساوی هم بگیرد، خوب است.
مساوی خوب است، اما ما در همه بازی‌ها برای برد به زمین می‌رویم. از الدحیل هم ترسی نداریم. این تیم بهترین تیم قطر و یکی از بهترین تیم‌های آسیاست، اما ما هم پرسپولیس هستیم. مشکلات زیادی از جمله بسته ماندن پنجره نقل‌وانتقالات یقه تیم پرسپولیس را گرفت، ولی در فوتبال امروز هیچ تیمی از قبل برنده یا از پیش بازنده نیست.

نکته امیدوارکننده، آمادگی بدنی خوب بچه‌های پرسپولیس در گرما و هوای شرجی آبادان بود. مساوی کردید، اما می‌توانستید برنده شوید؟
بد هم آوردیم. ضربات من و احمد (نوراللهی) به تیر دروازه خورد و موقعیت‌های ما گل نشد. از لحاظ بدنی هم ما مربی بدن‌ساز خوبی مثل مارکو (استیلینوویچ) داریم که واقعاً کارش را بلد است. امیدوارم همین آمادگی بدنی را در قطر هم نشان بدهیم.

منظورت آرنولد است؟
(با خنده) بله، بله! مارکو یک مربی بدن‌ساز زحمتکش و جدی است. البته در کارش جدی است و به همین خاطر بچه‌ها به او آرنولد می‌گویند، اما فوق‌العاده خوش‌قلب و مهربان است.

یک سؤال ویژه داریم
راحت باشید!

در بازی مقابل کشور‌های عربی معمولاً بازیکنان حریف سعی می‌کنند بازیکنان ایرانی را عصبی کنند؛ قول می‌دهی عصبانی نشوی و در قطر کارت زرد نگیری؟
من بعد از بازی با استقلال خوزستان در همین خبرورزشی گفتم که یک شجاع خلیل‌زاده آرام و متفاوت را خواهید دید. مگر غیر از این بود؟

نه، ولی جاسم کرار...
من واقعاً متأسفم که در مصاحبه‌اش اسم من و سیدجلال را آورده است. باور کنید من اصلاً با جاسم کرار حرف نمی‌زنم که او بگوید شجاع و سیدجلال با من بحث می‌کردند. از قول من بنویسید آقای جاسم کرار! تو که ادعای مسلمانی داری، چرا دروغ می‌گویی!

 

ماجرای درگیری لفظی جاسم کرار با سیدجلال حسینی چه بود؟
تقصیر جاسم کرار بود. خودم با همین گوش‌هایم شنیدم که به سیدجلال اهانت کرد. بعد می‌آمد و به فارسی می‌گفت اعصاب خودت را خرد نکن! در مورد جاسم کرار نیازی نیست توضیح اضافی بدهم، اما خودم مدتی است تصمیم گرفتم عصبی نشوم. می‌خواهم تمرکز خودم را در زمین مسابقه حفظ کنم تا پرسپولیس لطمه نخورد.

راستی در بازی با الدحیل اجازه نفوذ داری؟
در بازی‌های قبلی با توجه به اینکه گردنم کمی درد داشت، آقای برانکو اجازه نمی‌داد...

پس چطور رفتی جلو و یک ضربه سر هم به تیر دروازه زدی؟
در آن دقایق از نفت آبادان عقب افتاده بودیم و باید جلو می‌رفتم، ولی به دلم برات شده که ان‌شاءالله به کمک بچه‌ها در قطر گل می‌زنم!

در آبادان به تیر زدی و حالا در قطر می‌خواهی به تور بزنی؟
بله، می‌خواهم به امید خدا یک کار غیرممکن انجام بدهم. زدن گل به الدحیل راحت نیست، اما اگر آقای برانکو اجازه بدهد، روی کرنر‌ها و ضربات ایستگاهی جلو می‌روم تا مثمرثمر باشم.

اگر به الدحیل گل بزنی، شادی پس از گل جالبی هم خواهی داشت؟
شما اجازه بدهید گل بزنم و پرسپولیس موفق شود، شادی نه، باور کنید از شدت خوشحالی غش می‌کنم! البته موفقیت پرسپولیس برای همه ما مهم‌تر است.

برانکو معتقد است الدحیل ۱۰ روز بیشتر از ما استراحت می‌کند، موافقی؟
بله، حق با ایشان است. حتی فکر می‌کنم برای بازی برگشت هم ما کمتر از الدحیل استراحت می‌کنیم و این مسئله قابل تأمل است. مشکلات زیاد است، اما امیدوارم بتوانیم با پشت سر گذاشتن همه این مسائل سربلند شویم و دل هواداران پرسپولیس را شاد کنیم.