نمره قبولی کشتی گیران ایرانی در بازی های آسیایی 2018

هجدهمین دوره بازی های آسیایی در حالی دیروز (شنبه)در جاکارتا اندونزی به پایان رسید که می توان از کشتی به واسطه کسب 5 مدال طلا و 3 مدال برنز و قهرمانی در هر دو رشته آزاد و فرنگی به عنوان پرافتخارترین رشته ورزشی کاروان ایران در این رقابت ها یاد کرد.

بازی های آسیایی 2018 جاکارتا در حالی به پایان رسید که در کنار موفقیت رشته هایی همچون وشوو، تکواندو، وزنه برداری و کاراته در برخی از ورزش ها از جمله تنیس روی میز، واترپلو، سنگنوردی و کبدی مردان و زنان نمایندگان کشورمان عملکرد خوبی داشتند و در کنار رکورد شکنی سهراب مرادی در وزنه برداری و احسان حدادی و حسین کیهانی در دو میدانی و باعث شادی دل مردم شدند.

در این میان کشتی نیز همچون دوره های گذشته به عنوان ورزش ملی و پرافتخارترین ورزش کشور دین خود را به ورزش کشور اداء کرد و با کسب 5 مدال طلا نقش به سزایی در رنکینگ تیمی کاروان ورزشی ایران در این بازی ها داشت.

حسن یزدانی، علی رضا کریمی، پرویز هادی، محمد علی گرایی و حسین نوری پنج طلایی کشتی ایران بودند و مهرداد مردانی، محمد رضا گرایی و رضا اطری نیز صاحب مدال برنز شدند.ضمن اینکه تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد کشورمان در این مسابقات در هر دو رشته از نظر رده بندی مدالی و امتیازی به مقام قهرمانی رسیدند.