برنامه تیم ملی فوتبال ایران به دلیل تاخیر کی روش تغییر کرد

طبق اعلام فدراسیون فوتبال ایران، قرار بود تیم ملی اردوهای آماده سازی خود را برای حضور در جام ملتهای آسیا 2019 امارات از 9 شهریور آغاز کند و تا 13 روز بعد، 21 شهریور ادامه داشته باشد و شاگردان کی روش در 2 بازی دوستانه 15 و 20 همین ماه به مصاف حریفان بروند.

با اعلام فدراسیون فوتبال ایران و تایید فیفا، یوزهای جوان 20 شهریور به مصاف تیم ازبکستان خواهند رفت تا برای جام ملت های آمده شوند اما بازی روز 15 شهریور لغو شده تا در اردوی 10 روزه تنها یک مسابقه تدارکاتی برگزار کند.

دلیل لغو بازی دوستانه هم تاخیر کی روش برای ورود به ایران است. کی روش که قرار بود اواخر مرداد به ایران بیاید، سرانجام دیروز ( 10 شهریور ) وارد تهران شد تا  مذاکرات نهایی را انجام دهد. 

بر همین اساس، اردوی تیم ملی فوتبال از فردا ( 12 شهریور ) انجام خواهد شد و بازی تدارکاتی 15 شهریور لغو است. با پایان اردوی شهریورماه، بازیکنان به تیم های باشگاهی شان می پیوندند و سپس اردوهای بعدی آغاز خواهد.

جام ملتهای آسیا 2019 امارات درحالی از دی ماه 1397 آغاز می شود که تیم ملی ایران در گروه D این مسابقات باید به مصاف تیم های عراق، یمن و ویتنام بروند و نخستین بازی شان 17 دی 1397 با شاگردان ابراهیم مبراتو در تیم ملی یمن است.