علی علیپور: در آزادی جواز نیمه نهایی آسیا را می گیریم
علی علیپور در دیدار با الدحیل به شدت از سوی مدافعان و هافبک های تیم قطری مراقبت می شد ولی با این همه در چند صحنه از بازی با این تیم توانست موقعیت هایی را برای خود و هم تیمی هایش ایجاد کند. با این همه هرگز نتوانست در خانه تیم قطری کاری که می خواست را انجام بدهد. او وعده داد که در دیدار برگشت با حمایت 80 هزار پرسپولیسی در آزادی پرسپولیس را راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا کند.

بخش هایی از این گفت و گو را در زیر می خوانید:

*می دانی که باخت تان خیلی ناراحت کننده نبود؟

- نه! این را قبول ندارم. پرسپولیس تحت هر شرایطی بازی اش را ببازد باعث ناراحتی هوادارانش می شود و این را باید تأکید کنم که در چنین شرایطی قبل از هواداران خود ما هستیم که ناراحت می شویم. 

* اما در فضای مجازی با این باخت خیلی ها را به دیدار برگشت امیدوار نگه داشتید؟

- این را هم قبول ندارم. ما باید در خانه دحیل یک گل می زدیم. تیم الدحیل تحت هر شرایطی خطرناک است و ما اگر یک گل درخانه آنها به ثمر می رساندیم برای بازی برگشت با شرایط روحی بهتر به میدان می رفتیم. 

* پس چرا هواداران پرسپولیس از این شکست 0-1 خیلی دلخور نیستند؟

- شاید دلیلش این باشد که رسانه ها از قبل درباره الدحیل بزرگنمایی کرده بودند...

* ...یعنی رسانه ها به اشتباه این کار را کرده بودند؟

- نه! منظورم این نبود. از بس درباره این تیم اخبار برد و پیروزی و بدون شکست بودن منتشر شده بود همه فکر می کردند ما هم یک حریف دست و پا بسته مقابل الدحیل خواهیم بود در حالی که فوتبالی ها دیدند که ما غیر از دقایقی از نیمه اول که باعث شد گل بخوریم در سایر مواقع بازی برابر و حتی برتری نسبت به تیم الدحیل داشتیم. ما باید یک گل یا حتی بیشتر هم می زدیم. بازی 5 دقیقه ادامه می یافت برنده بودیم یا مساوی می کردیم.

* نتیجه باخت سنگین استقلال در این کمرنگی شکست شما نقشی داشت؟

- نمی دانم. به هر حال استقلال هم نماینده ایران است و امیدوارم این تیم هم در بازی برگشت بتواند نتیجه رفت را جبران کند ولی ما فعلا باید به فکر خودمان باشیم. 

* چرا گل نزدی؟

- به شدت از من مراقبت می شد. یارگیر مستقیم هم نداشتم. الدحیل به شکل منطقه ای مرا تحت مراقبت داشت. در واقع هر طرفی می رفتم دو نفری که به من نزدیک بودند مانع از حرکتم می شدند یا توپم را 

می زدند. البته یک اتفاق بدتر این بود که مانع از رسیدن توپ به من 

می شدند. بیشتر مواقع توپ ها قبل از اینکه به من برسد قطع می شد. 

* در دیدار برگشت هم این وضعیت اجرا می شود. آن وقت چه می کنی؟

- برانکو برای این مسائل برنامه دارد. به هر حال الان زمان خوبی برای دیدار برگشت در اختیار داریم. در دیدار برگشت الدحیل می آید تا از گلی که در خانه زده مراقبت کند و این کمک خواهد کرد تا بتوانیم بازی را بهتر در اختیار داشته باشیم. ضمن اینکه در تهران ما به شکل بازی در دوحه محافظه کارانه به میدان نمی رویم. 

* پیش از بازی چه شرایطی را پیش بینی می کردی؟

- ما می دانستیم با تیم خطرناکی بازی داریم. بودجه ای که الدحیل برای خرید دو، سه بازیکنش صرف کرده به اندازه کل هزینه یک فصل باشگاه ماست. از این نظر اصلا قابل قیاس با آنها نبودیم ولی ما هم پرسپولیس بودیم و می دانستیم که آنها هم از ما هراس دارند. 

* فکر می کنی بتوانید در دیدار برگشت نتیجه دو بر صفر را رقم بزنید؟

- کار آسانی نیست ولی ما ثابت کرده ایم پرسپولیس هر کاری بخواهد انجام می دهد. البته این را هم باید در نظر گرفت که شرایط ما و آنها اصلا قابل قیاس نیست. آنها در فصل نقل و انتقالات کلی بازیکن گرفتند ولی ما بازیکنان خوبی را از دست دادیم. این خوب نیست و فکر می کنم اگر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا همان زمان ادامه پیدا می کرد یا قبل از جام جهانی تمام می شد الان هم ما و هم استقلال شرایط دیگری داشتیم و اینطوری در مصاف با تیم های قطری شکست نمی خوردیم تا یک نمره منفی در کارنامه تیم های ایرانی رقم بخورد. 

* یک حرف دلگرم کننده؟

- ان شاالله الدحیل را در تهران و با کمک هواداران شکست می دهیم و به دور نیمه نهایی می رسیم.