شکایت شگفت انگیز مهاجم پرتغالی از استقلال

یازالده گومز قبل از امضای قرارداد با تیام به ایران آمد تا بعد از تایید تست پزشکی با استقلال قرارداد امضا کند اما کادرپزشکی باشگاه سلامت او را تایید نکردند و در اتفاقی عجیب این بازیکن از آبی ها به فیفا شکایت کرده است.

اما دلیل دلیل شکایت گومز از استقلال چیست؟ در نامه ای که از سوی فیفا به باشگاه استقلال آمده اینطور مطرح شده است که دعوت نامه که از سوی باشگاه به این بازیکن برای حضور در ایران ارسال شده شبیه به پیش قرارداد بوده است که از سوی دو طرف به امضا رسیده است و بنابراین باشگاه استقلال باید تمام مفاد قرارداد این بازیکن را اجرا کند.

در واقع در نامه ای که باشگاه استقلال برای گومز ایمیل کرده است هم مبلغ قرارداد و هم تمام بندها در آن وجود داشته است و به همین دلیل این مهاجم با شکایت به فیفا اعلام کرده که با این باشگاه پیش قرارداد امضا کرده بود و باید تمام بندهای آن رعایت شود. این مساله نشان می دهد گومز حضور در ایران را منزله عقد نهایی با استقلال تلقی کرده است در حالی که مدیران وقت باشگاه به گمان خود برای او دعوت نامه فرستاده اند که در تست های پزشکی شرکت کند.

آنطور که از ادعای گومز به نظر می رسد سیدرضا افتخاری به عنوان مدیر عامل سابق و البته پندار توفیقی به عنوان معاون ورزشی وقت باشگاه استقلال صحبتی از شرکت در تست پزشکی در نامه خود نکرده اند و با یک اشتباه بی سابقه نامه ای شبیه به پیش قرارداد برای این بازیکن ارسال کرده اند.

این بی تردید یکی از عجیب ترین دعوت نامه هایی است که شاید در تاریخ فوتبال برای یک بازیکن ارسال شده است و گفته می شود باشگاه استقلال شانس زیادی برای مجاب کردن فیفا مبنی بر اینکه نامه آنها حالت دعوت نامه برای حضور در تست پزشکی را داشته ندارد.

اگر وکلای باشگاه استقلال نتوانند حقانیت خود را ثابت کنند باشگاه با قیمت فعلی دلار باید 5 میلیارد تومان به گومز پرداخت کند که این بی تردید یک اشتباه تاریخی از سوی مدیران قبلی باشگاه محسوب می شود.

مدیران استقلال در حال حاضر مشغول جلب رضایت طلبکاران ریز و درشت باشگاه هستند و بی تردید پرداخت غرامت 5 میلیاردی چیزی نیست که در شرایط فعلی برای این باشگاه کار ساده ای باشد.