جای مسلمان در پرسپولیس خالی است

تقابل سرخپوشان در مرحله یک‌چهارم با الدحیل قطر بهانه‌ای شد تا با سپهر حیدری، کاپیتان اسبق پرسپولیس گفتگو کنیم. حیدری در این گفتگو در رابطه با راه‌های شکست الدحیل و امید‌های صعود دو تیم ایرانی به مرحله بعدی صحبت کرد که در ادامه خواهید خواند.

* تقابل پرسپولیس و الدحیل چطور بود؟

الدحیل را بیش از حد بزرگ کرده بودند و دیدیم که اگر پرسپولیس کمی خوش‌شانس‌تر بود، می‌توانست یک امتیاز از این بازی بگیرد.

* پرسپولیس توانایی جبران این نتیجه را دارد؟

قطعاً با کمک هواداران در بازی برگشت این نتیجه جبران می‌شود. هواداران ۵۰ درصد پرسپولیس هستند و شک نکنید با حضور آن‌ها کار برای تیم راحت‌تر می‌شود.

* غیبت نعمتی در بازی برگشت تأثیرگذار است؟

سیامک روز به روز پیشرفت کرد و طراوت و شادابی در بازی او به چشم می‌آید، اما با وجود برانکو بعید می‌دانم غیبت او دردسرساز شود و منشا می‌تواند جایگزین خوبی برای نعمتی باشد. قطعاً برانکو با داشته‌هایش جای خالی نعمتی را به خوبی پر می‌کند.

* به نظر شما دلیل عدم موفقیت خط حمله پرسپولیس در هفته‌های اخیر چیست؟

یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع نداشتن بازیکنی مثل محسن مسلمان است که می‌توانست در عمق مهاجمان پرسپولیس را صاحب موقعیت کند. نعمتی و رسن بازیکنان پا به توپی هستند، ولی جایگزین مناسبی برای مسلمان به حساب نمی‌آیند. پرسپولیس به یک طراح حملات نیاز دارد. البته علیپور هم فشار بیشتری نسبت به فصل قبل تحمل می‌کند و شناخت حریفان از سبک بازی او کارش را سخت‌تر کرده است.

* راهکار شما برای شکست الدحیل چیست؟

مهم‌ترین نکته گل نخوردن است و در ادامه اگر پرسپولیس بتواند ۸۰ درصد بازی هجومی‌اش را به نمایش بگذارد، پیروز میدان خواهد شد. الدحیل روی ضد حملات بسیار خطرناک است و بازیکنان پرسپولیس باید مراقب سرعتی‌های حریف مثل موئز علی و مساکنی و ادنیلسون باشند.

* آیا استقلال هم شانس صعود دارد؟

استقلال در بازی اول کارش سخت شد، اما این تیم با شفر، الهلال را رفت و برگشت خارج از خانه شکست داد و می‌تواند السد را هم ببرد. بازی خارج از خانه استرس کمتری دارد و امیدوارم در نیمه‌نهایی استقلال و پرسپولیس با هم دیدار کنند.