دیدار نفت و استقلال طبق قانون لغو شده است

دیدار دو تیم نفت مسجد سلیمان و استقلال تهران با توجه به تقویم سازمان لیگ در چارچوب هفته ششم رقابت های لیگ برتر، قرار بود روز پنج شنبه ( 22 شهریور)  برگزار شود .اما این دیدار به علت اینکه تیم استقلال 6 ملی پوش در اردوی تیم ملی دارد با درخواست مسئولان استقلال این دیدار لغو شد.

بعد از اعلام این خبر مسئولان نفت مسجد سلیمان نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و خواستار برگزاری این دیدار شدند. دلایل مسئولان باشگاه پارس جنوبی جم این بوده که تیمشان در 5 بازی اخیر لیگ 3 بازی را میهمان بوده است و اگر این بازی هم لغو شود دیدار بعدی خود را نیز مقابل سایپا میهمان خواهند بود و این موضوع کار تیم  نفت مسجد سلیمان را سخت تر می کند.

این موضوع را با سعید فتاحی رئیس کمیته برگزاری رقابت های لیگ برتر در میان گذاشتیم و او در پاسخ لغو این دیدار گفت: وقتی تیمی درخواست تغییر زمان یک دیدار را دارد باید رضایت تیم حریف را نیز جلب کند. به عنوان مثال باشگاه پرسپولیس که درخواست تغییر تاریخ بازی اش با تیم نساجی را داشت، با رضایت تیم نساجی تاریخ برگزاری این دیدار تغییر کرد و این دو تیم در روز  چهارشنبه 21 شهریور 97 در ساعت ‌‌18:40 در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدگر خواهند رفت.

او ادامه داد: اما در مورد بازی استقلال موضوع متفاوت است، چون استقلال 6 بازیکن ملی پوش دارد و تیم ملی روز 21 شهریور از اردوی ازبکستان به ایران باز می گردد و ملی پوشان استقلال 48 ساعت قبل از دیدارشان مقبال نفت مسجد سلیمان نمی توانستند در اختیار تیمشان باشند. طبق قانون این دیدار باید باید 72 ساعت به تعویق می افتاد اما از طرف دیگر تیم استقلال در چارچوب بازی های لیگ قهرمانان آسیای روز 26 شهریور باید به مصاف السد قطر برود و به دلیل ارجعیت بازی های آسیایی به بازی های لیگ برتر این موضوع باعث شد که این دیدار لغو شود. این اتفاق طبق قانون انجام شده است و اعتراضی به آن وارد نیست.