وقتی چشمی استقلال را نقره داغ کرد

روزبه چشمی در هر بازی عادت دارد بعد از هر تصمیم داور که به ضرر تیمش باشد به داور بازی اعتراض کند که معمولا داورهای ایرانی که در لیگ برتر قضاوت می کنند ترجیح می دهند از اعتراض های پرتعداد او عبور کنند  و این بازیکن را جریمه نکنند.

حمله ور شدن به داور بعد از هر تصمیم موضوعی است که به یک عادت رفتاری در چشمی تبدیل شده است اما این بار استقلال از این عادت رفتاری به بدترین شکل ممکن مجازات شد.

بازی استقلال برابر السد در حالی آغاز شد که روزبه چشمی از همان ثانیه های ابتدایی بازی اعتراض به داور بازی را آغاز کرد تا این که نوبت به دقیقه 22 بازی رسید، در این صحنه توپ به نفع السد راهی اوت شد اما چشمی مثل چند صحنه قبل به سمت داور حمله ور شد تا نسبت به صحنه قبلی که خطا روی بازیکن استقلال اعلام نشده بود اعتراض کند اما داور این بار ترجیح داد با کارت زرد اعتراض های مدافع آبی ها را خاموش کند.

بعد از اینکه داور به چشمی کارت زرد نشان داد او به داور عدد 4 را نشان داد که حتما شماره او را در ذهن حفظ کند و کارت زرد را به نامش ثبت کند اما شاید هرگز فکرش را نمی کرد که در دقیقه 51  روی توپی که خودش لو داد مجبور است برای جلوگیری از ضدحمله حریف خطا کند و داور این بار کارت زرد دوم را به او نشان می دهد، کارت زردی که به اندازه از دست رفتن رویای صعود برای آبی ها توان داشت.

اما چرا چشمی بعد از هر صحنه به داور حمله ور می شود؟ شاید دلیل این رفتار نشانه ای از تعصب بالا به استقلال باشد که او نشان بدهد ابدا حاضر نیست به خاطر منافع تیمش پا پس بکشد و کارت زرد را به جان می خرد تا داور نتواند حق تیمش را در زمین ناحق کند؛ رفتاری که بدون تردید ضرر آن برای آبی ها بیشتر سود آن است.

دیشب چشمی هم استقلال را نقره داغ کرد و هم احتمالا یک درس بزرگ از این بازی گرفت؛ حمله ور شدن به داور نشانه ای  از تعصب نیست و دردسری که برای تیمش ایجاد می کند به مراتب از امتیازهایی که می تواند از داور به نفع تیمش بگیرد زیاد است.

چشمی دیشب یکی از مقصران اصلی حذف استقلال بود اما نباید فراموش کرد او با توانایی فنی بالایی که دارد دوباره بر می گردد و می تواند روزهای درخشانی برای خودش و تیمش بسازد.  

جبران این خطا اولین انتظاری است که از این مدافع ملی پوش و درخشان داریم، بازیکنی که بدون شک از این اتفاق درس لازم را خواهد گرفت.