تحلیل جالب جواد کاظمیان/ دو بازیکنی که می توانند برای پرسپولیس سرنوشت ساز باشند

پرسپولیسباید در یکی از مهمترین بازی های دوران حیاتش به مصاف السد برود. سرخ های تهران تنها چند قدم تا رسیدن به افتخاری که سال ها در انتظارش بوده اند فاصله دارند. این تیم اگر بتواند برابر السد به موفقیت برسد آن وقت برای اولین بار به فینال رقابت های لیگ قهرمانان آسیا خواهد رفت اما مشکلی که هست اینکه پرسپولیس در این شرایط با بحران بازیکن مواجه شده است. کمبود بازیکن به خاطر محرومیت و مصدومیت و نبود برانکو در بازی رفت نگرانی هایی را به وجود آورده هرچند نمایش این تیم در هفته های اخیر و وجود یک بازی برگشت در ورزشگاه آزادی باعث امیدواری هواداران این تیم است. جواد کاظمیان پرسپولیسی محبوب و متعصب که 5 فصل خاطره انگیز را با این تیم سپری کرده است روزگذشته به خاطر یک پست اینستاگرامی حسابی خبرساز شد هرچند خودش می گوید:« مشکلی از این بابت ندارد اما دلش نمی خواهد حرفی درباره اش بزند.» با این وجود ستاره سابق پرسپولیس که هنوز علاقه و عشق زیادی به این تیم دارد درباره بازی تیم محبوبش برابر السد گفت:« پرسپولیس کمبود بازیکن داشت و حالا با دو تا محروم و مصدومیت ماهینی و نبودن برانکو کار خیلی سختی دارد. السدی های این موضوع را خوب می دانند تمام توانشان را خواهند گذاشت تا در بازی رفت کار را تمام کنند.»

شماره 9 سابق پرسپولیس درباره اینکه پرسپولیس می تواند در این بازی برای السد خطرناک باشد گفت:« پرسپولیس می تواند در این بازی هم در ضدحملات خیلی برای السد خطرناک باشد. منشا و علیپور با سرعت و قدرت بدنی بسیار بالا می توانند در ضدحملات به حریف ضربه بزنند ضمن اینکه یک بازی برگشت هم در آزادی هست که یک مساوی با گل یا حتی خدای نکرده باخت دو بر یک هم می تواند نتیجه خوبی باشد.»

 

کاظمیان همچنین درباره معادله دفاع راست پرسپولیس در این بازی گفت:« به نظر من سیامک نعمتی نسبت به امید عالیشاه قدش بلندتر است و می تواند روی سانتر از جناحین در بازی دفاعی بهتر عمل کند.»

او با رد این احتمال که شرایطی مثل بازی با الهلال فصل قبل رخ دهد گفت:« معتقدم هرگز فاجعه ای رخ نخواهد داد و فکر می کنم برنده این بازی با اختلاف نهایتا یک گل در دو بازی رفت و برگشت تعیین شود و اگر خدای نکرده شکستی هم باشد با حداقل نتیجه است.» او با بیان اینکه السد تیمی بسیار قوی است گفت:« من مخالف این هستم که می گویند الدحیل از نظر تیمی بهتر از السد است. السد تیم به مراتب بهتری از الدحیل است چرا که خط هافبک بسیار قدرتمندی دارد و با برنامه تر است اما الدحیل متکی به ستاره هایش بود. من بازهم می گویم با توجه به اینکه بازی برگشت در تهران است و کمال ( کامیابی نیا) و محمد انصاری بر می گردند و خود برانکو هم روی نیمکت است امیدوارم که بچه ها با یک نتیجه خوب بتوانند از این مرحله صعود کنند.»

کاظمیان که زمانی از روی ضربات ایستگاهی گل های زیادی برای پرسپولیس می زد درباره شرایط پرسپولیس در ضربات ایستگاهی گفت:« به نظر من پرسپولیس روی ضربات ایستگاهی و کرنرها تیم خوبی است و حتی گل هایی که به سپیدرود و الدحیل هم زد روی کرنر و ریباند ارسال ها بود. با توجه به شناختی که از برانکو دارم می دانم که او برای ضربات ایستگاهی همیشه برنامه دارد و در تمرینات به طور جدی کار می کند. الان هم احمد نوراللهی کرنرها و ایستگاهی را خوب می زند و پرسپولیس اصولا در این بخش وضعیتش مناسب است.»

دوست صمیمی علی کریمی همچنین درباره سپیدرود گفت:« من بازی سپیدرود و پرسپولیس را کامل ندیدم اما این تیم در ابتدای فصل که آقای عزیزی آمد خوب بسته نشد و او هم مقصر نبود و دستش کاملا خالی بود. حالا علی (کریمی) این تیم را گرفته و به نظرم سپیدرود باید در ادامه باز هم بازیکن بگیرد. سپیدرود تیم پرطرفداری است و اگر تقویت شود می تواند امسال هم در لیگ برتر بماند.»