تحلیل سرمربی سابق پرسپولیس از باز سرخپوشان مقابل السد

حسین عبدی در مورد شکست السد در زمین خود مقابل پرسپولیس در بازی رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: بردی خاطره‌انگیز و تاریخی بود که بابت آن به هواداران پرسپولیس و اعضای این تیم تبریک می‌گویم. من هم مثل خیلی دیگر از هواداران پرسپولیس 90 دقیقه با استرس این بازی را تماشا کردم چرا که واقعاً لحظه به لحظه آن سنگین و نفسگیر بود. پرسپولیس در شرایط سختی در این بازی حاضر شد و 3 بازیکن اصلی خود را نداشت و در چنین شرایطی کسب این نتیجه اتفاق بسیار خوب و باارزشی است.

وی افزود: شاید السد در این بازی توپ و میدان را در اختیار داشت اما آنها در محوطه جریمه پرسپولیس کم‌تعداد بودند و مشخص بود قصد دارند بازی را در  30 دقیقه پایانی تمام کنند، به‌خاطر همین هم بود که در این دقایق السد فشار خود به دروازه پرسپولیس را دوچندان کرد و در این لحظات بود که علی علیپور با یک ضدحمله فوق‌العاده توانست از حریف پنالتی بگیرد و در نهایت خودش هم کار را تمام کرد، در واقع وقتی تیمی به‌یک‌باره همه توان خود را برای گلزنی می‌گذارد باید مراقب ضدحملات هم باشد که السد نبود و به این شکل غافلگیر شد.

سرمربی پیشین پرسپولیس با بیان اینکه هنوز 90 دقیقه دیگر از این بازی باقی مانده است، خاطرنشان کرد: نتیجه‌ای که پرسپولیس در بازی رفت به‌دست آوررد، عالی بود اما هنوز یک 90 دقیقه سخت دیگر را پیش‌رو دارند. السد مهره‌های خطرناک زیادی دارد که یک لحظه هم نباید از آنها غافل شد. در بازی برگشت باید این تیم را به‌خوبی کنترل و مدیریت کرد تا ان‌شاءالله پرسپولیس را در فینال لیگ قهرمانان ببینیم.

عبدی در پایان اضافه کرد: تیم‌های ایرانی شاید از نظر امکانات در سطح بالایی نباشند اما 3 فاکتور خیلی خوب دارند؛ اول اینکه هیچ وقت قابل پیش‌بینی نیستند و هر کار بزرگی از آنها ساخته است. نکته دوم جسارت بازیکنان ایرانی است که هر موقع در شرایط سخت قرار می‌گیرند قدرت‌شان دو برابر می‌شود، مثل پرسپولیس که امروز با همه کمبود‌هایش همه توان خود را گذاشت تا دست پر از قطر برگردد. نکته سوم هم غیرت ایرانی است که همیشه مقابل تیم‌های عربی گل می‌کند چون هیچ وقت دوست ندارند مقابل این تیم‌ها بازنده باشند.