نتیجه بازی رفت پرسپولیس و السد خطرناک است

دور جدید اردوهای تیم امید از روز گذشته با دعوت بازیکنان جدید برای ارزیابی عملکرد آنها آغاز شد.

زلاتکو کرانچار برنامه‌های آماده سازی خود را برای شرکت در مرحله انتخابی مقدماتی المپیک آغاز کرده و تمامی بازیکنان فعال در این رده سنی را زیر نظر دارد.

سرمربی تیم امید  در مورد شرایط تیم و مسائل مختلف صحبت‌های زیر را انجام داد.

 دور جدید تمرینات تیم امید آغاز شد. شرایط چطور است؟

در این مرحله از تمرینات اولویت را به بازیکنانی دادیم که در بین نفرات بازی‌های آسیایی و اصلی در اردوهای قبلی نبودند. این بازیکنان در اطراف تیم هستند تا ببینیم کدام نفرات می‌توانند کیفیت تیمی که در بازی‌های آسیایی بود را بالاتر ببرد. در خط دفاع یک مقدار دچار کمبود هستیم. از دفاع راست تا دفاع وسط، هافبک دفاعی و ... بازیکن می‌خواهیم. کادر بازیکن 35 نفره‌‌ای را می‌خواهیم که بتوانیم از فیفادی نوامبر تا پایان رقابت‌ها در اختیار داشته باشیم. در ادامه این اردو بازیکنانی که در جاکارتا بودند به همراه بازیکنان لژیونر به اردو اضافه می‌شوند. البته این مسئله را باید بگویم که به دنبال انتخاب دروازه‌بان هم هستیم. مهدی امینی دیگر نمی‌تواند برای ما بازی کند. شهاب عادلی هم مصدوم شده است. درون دروازه هم دنبال بازیکن هستیم تا کاربری بخش دفاعی بهتر شود. در حمله وضعیت ما خوب است و به دنبال این هستیم که بازیکنان مدنظر را برای کمک به سایر پست‌ها پیدا کنیم.

مثل اینکه امروز از کیفیت زمین راضی نبودید؟

کیفیت زمین چندان خوب نبود. انتقادم را به اطلاع حمید استیلی مدیر تیم رساندم. استیلی قرار است طی امروز تا فردا زمینی به مراتب بهتر را پیدا کند تا تیم امید یا حتی تیم B ملی بتواند شرایط بهتری داشته باشد. باید بازیکنان در شرایط بهتری کار کنند.

با توجه به مشکلات ارزی در ایران ممکن است تیم امید در مسیر آماده سازی برای انتخاب حریفان تدارکاتی دچار مشکل شود. البته برای این اردو از عراق دعوت شده اما در ادامه چه راهکاری خواهید داشت.

عراق برای حضور در این بازی ابراز تمایل کرده است. این یک اقدام متقابل است چرا که ما هم چندی قبل برای بازی به عراق رفته بودیم اما  مثل اینکه عراقی‌ها شرایط جمع کردن تیمشان را ندارند. آنها اگر خاطرتان باشد قبل از بازی‌های آسیایی هم مشکل داشتند و انگار هنوز تیم خود را تشکیل ندادند. اینکه آیا می‌آیند یا نه به عنوان سوال مطرح است. امور بین الملل فدراسیون در تلاش است  تا حریفان تدراکاتی انتخاب کنند و حریفی را که بُعد بین المللی داشته باشد انتخاب کنند.

قرار بود شما یا دستیارانتان در تمرینات تیم‌های باشگاهی حاضر شوید. این اتفاق چه زمانی می‌افتد؟

این اتفاق افتاده است. دستیاران من به تیم‌های متخلف مراجعه کردند و با مربیان در ارتباط بودند. بر همین اساس بازیکنان فعلی که در اردو حضور دارند انتخاب شدند. قرار است بازیکنان استقلال خوزستان، پرسپولیس و استقلال به ما اضافه شوند. بازیکنان لیگ برتری از اردوی دوم اضافه می‌شوند. از فیفادی اکتبر استفاده می‌کنیم تا انتخاب درستی داشته باشیم. تا در ماه نوامبر به برنامه اصلی خودمان وارد شویم. از بازیکنان فعال در لیگ صرف نظر نمی‌کنیم چرا که درها باز است و بازیکنان می‌توانند با بروز توانایی‌هایشان خود را به تیم تحمیل کنند.

 

 خیلی از مربیان پایه از مسائل مالی انتقاد کرده بودند آیا شما هم از فدراسیون طلب دارید؟

بله ما هم طلب داریم اما سعی کردیم با یک استدلال مناسب و تفاهم این مسئله را حل کنیم. البته بخشی از حقوق ما پرداخت شده اما کامل نیست. خیلی در این مورد اصرار نکردیم و نگاهمان بیشتر به تمرینات و برنامه‌های تیم است تا بتوانیم قوی‌تر کار کنیم. باور دارم که به زودی فدراسیون در مورد همه این مشکل را حل می‌کند.

پرسپولیس نماینده فوتبال ایران که زمانی در این تیم سرمربی بود توانست در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا السد را شکست دهد. ارزیابی شما از این بازی چیست؟

نتیجه‌ای که در بازی رفت کسب شد برای همه یک خوشبینی به وجود می‌آورد اما لازم است به نکته‌ای به خاطر تجربیات قبلی‌ خودم اشاره کنم. قطعا برانکو هم در این مورد تجربه لازم را دارد. این خطرناکترین نوع نتیجه است. السد تیمی است که قدرت جبران این نیتجه را دارد. آنها دیروز هم بسیار خوب آماده این بازی شده بودند اما پرسپولیس بسیار خوب و با برنامه بود. امیدوارم این تیم بتواند در بازی برگشت هم موفق ظاهر شود به فینال برسد.  این آرزو را فقط برای پرسپولیس ندارم چرا که این موفقیت به سود کل فوتبال ایران است. از زمانی که ذوب آهن با منصور ابراهیم‌زاده و سپاهان با لوکا بوناچیچ به فینال آسیا رفت زمان زیادی می‌گذرد. امیدوارم این موفقیت به دست بیاید.