نوراللهی یازدهمین هدیه برانکو به کی‌روش

 پرسپولیس لیگ پانزدهم و شانزدهم رکورددار ملی پوش در لیگ برتر بود. ملی پوش‌هایی که به مرور، جدا شدند و سهم پرسپولیس از لیست تیم ملی را کمتر کردند. طارمی، رضاییان، امیری و حتی صادقی محرمی، سهم سابق پرسپولیس از تیم ملی هستند اما هیچکدام، در حال حاضر پیراهن این تیم را نمی‌پوشند. کامیابی‌نیا و انصاری مدت‌هاست به تیم ملی دعوت نمی‌شوند و خریدهای جدید پرسپولیس مثل ترابی و رفیعی، هنوز اجازه حضور در تیم را ندارند تا سهم پرسپولیس از تیم ملی را بیشتر کنند.

با همه این‌ها، برانکو بدون خرید جدید هم توانسته دوباره سهم پرسپولیس از تیم ملی را بالا ببرد. احمد نوراللهی، که بعد جدایی از پرسپولیس و رفتن به تراکتورسازی هیچوقت به تیم ملی دعوت نشد، چهره جدید لیست کی‌روش است. بازیکنی که بعد از مدت‌ها فوتبال بازی نکردن، روی نیمکت پرسپولیس نشست و این فصل، به ترکیب اصلی رسید. چند ماه بعد هم، یکی از گزینه‌های کی‌روش برای تیم ملی و جام ملت‌های آسیا شده است. هر چقدر  هم دشمنی کی‌روش و برانکو در مصاحبه‌ها زیاد باشد، نمی‌توان تاثیر سرخ‌ها در تیم ملی را ندیده گرفت. از زمان حضور دوباره برانکو در ایران، پرسپولیس نزدیک‌ترین مسیر از لیگ برتر برای رسیدن به لیست تیم ملی است.

اولین دعوت

امید عالیشاه: تا پیش از حضور برانکو، بازی ملی نداشت اما لیگ پانزدهم به لیست ثابت تیم ملی رسید و مقابل گوام اولین بازی ملی را انجام داد.

مهدی طارمی: با درخشش در پرسپولیس برانکو، برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد و با نمایشی فوق العاده در لیگ پانزدهم و شانزدهم، به ترکیب اصلی کی‌روش رسید. او در انتخابی و مرحله نهایی جام جهانی هم یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی بود.

فرشاد احمدزاده: او هم یکی از بازیکنانی بود که با درخشش در لیگ پانزدهم، به تیم ملی دعوت شد اما به لیست نهایی نرسید.

کمال کامیابی‌نیا: لیگ پانزدهم، پله‌های ترقی را به سرعت طی کرد. برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد، فیکس بازی کرد و مقابل گوام گل هم زد. در سال‌های بعد، به صورت چرخشی به تیم ملی دعوت شده است.

محمد انصاری: از لیگ یک به پرسپولیس پیوست و از پرسپولیس، به ترکیب ثابت تیم ملی رسید. او اواخر لیگ پانزدهم، برای اولین بار دعوت شد و در بازی‌های پایانی انتخابی جام جهانی روسیه، یکی از بازیکنان ثابت کی‌روش بود. هر چند همراه تیم ملی به روسیه سفر نکرد.

علی علیپور: زمانی که به پرسپولیس پیوست، به عنوان بازیکن ثابت خریداری نشد اما انقدر درخشید، تا به ترکیب اصلی رسید. فصل پیش، بعد جدایی طارمی آقای گل شد و در لیست تیم ملی قرار گرفت. هر چند شانس حضور در لیست نهایی را پیدا نکرد.

صادق محرمی: درخشش او در ترکیب پرسپولیس، اواخر لیگ هفدهم بود. با توجه به اینکه ایران باید لیست نهایی حضور در جام جهانی را می‌داد، به تیم ملی دعوت نشد اما در اولین لیست پس از جام جهانی در فهرست کی‌روش قرار گرفت. او یک ماه قبل از دعوت، به اروپا ترانسفر شده بود.

احمد نوراللهی: لیگ پانزدهم پس از درخشش در پرسپولیس، به تیم ملی دعوت شد اما فرصت بازی پیدا نکرد. بعد جدایی از پرسپولیس، دیگر شانس حضور در تیم ملی را پیدا نکرد اما امسال، بعد بازگشت به ترکیب اصلی تیم برانکو دوباره یکی از بازیکنان دعوت شده لیست کی‌روش است.

رسیدن به ترکیب اصلی

علیرضا بیرانوند: زمانی که نفت بازی می‌کرد، دروازه‌بان ذخیره تیم ملی بود و وقتی به پرسپولیس پیوست، توانست حقیقی را کنار بزند و شماره یک تیم ملی بشود.

رامین رضاییان: از جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵، به تیم ملی دعوت می‌شد اما پس از پیوستن به پرسپولیس و نمایشی عالی، توانست به ترکیب اصلی تیم کی‌روش برسد. او یکی از بازیکنان ثابت ایران در جام جهانی روسیه بود.

بازگشت به تیم ملی

حسین ماهینی: بعد از محرومیت بخاطر سربازی، از تیم ملی کاملا دور شد و حتی نمایشی در سطح اول فوتبال ایران نداشت. بازگشت به پرسپولیس در لیگ شانزدهم و درخشش در این تیم، او را دوباره به لیست تیم ملی برگرداند.