مدیر عامل استقلال: به حسینی اخطار می دهم در حیطه وظایفش حرف بزند

امیر حسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال در خصوص برتری استقلال در دو دیدار مقابل نفت مسجد سلیمان و همچنین اظهارات سید حسین حسینی بعد از این دیدار و .... گفت و گویی تفصیلی انجام داده است.

حتما شنیده اید که حسین حسینی بعد از بازی با نفت خواستار جدایی از باشگاه و دریافت رضایتنامه اش شده است...

بله، حسینی با باشگاه استقلال قرارداد دارد و تا پایان فصل در خدمت او هستیم.تشخیص نیمکت نشینی یک بازیکن در حیطه وظایف خودش نیست و کادر فنی باید در مورد او نظر بدهد.به بازیکن ارتباطی ندارد که مربی چه تصمیمی می گیرد.نه حسینی بلکه همه 25 بازیکن تیم استقلال باید تابع تصمیمات باشگاه و کادر فنی باشند. می دانید در این اوضاع و احوال اقتصادی کشور یک بازیکن چقدر پول دریافت می کند؟ او حتما باید بابت حرفهایش توضیح بدهد.

در کمیته انضباطی باشگاه؟

بله.صد در صد.من به حسینی اخطار می کنم در حیطه وظایف خودش حرف بزند و به تصمیمات کادر فنی تیم احترام بگذارد. حسینی نباید برای تیم بزرگ استقلال حاشیه درست کند.

 اما حسینی به بازی نکردنش از ابتدای فصل معترض بوده و به هر حال خیلی ها می خواهند بدانند چرا شفر فقط ار رحمتی استفاده کرده است...

مهدی رحمتی در بازی های اخیر یکی از بهترین های استقلال بوده است.در مورد بازیکنان هم اگر نظر فنی می خواهید از خود آقای شفر سوال کنید.اگر او صلاح بداند رحمتی بازی می کند اگر صلاح بداند از حسینی یا بقیه بازی می گیرد.مگر فصل قبل رحمتی بیش از 20 بازی روی نیمکت ننشست؟فراموش نکنید که مهدی رحمتی با آن همه عظمت و سابقه و بازی ملی روی نیمکت نشست و کوچکترین حاشیه ای درست نکرد پس حسینی نباید حاشیه درست کند.همین حالا رضا آذری بازیکن جوان ما آماده است و مهدی قائدی کمترین بازی را انجام داده. آیا آنها هم باید حاشیه درست کنند؟حسینی حق ندارد وارد این مسائل شود چون تحت قرارداد باشگاه استقلال است.حرف آخر من همین است.

بگذریم... به نظر با این 2 برد کمی از فشار روحی و روانی خارج شدید.

من از شما می پرسم در کجای دنیا در فاصله 5 روز 2 بازی سنگین با یک تیم آن هم در یک شهر برگزار می شود؟ 2 برد یکی در جام حذفی و یکی در لیگ کار راحتی نیست به خصوص وقتی تیم تحت فشار است.من خبر دارم که شرایط بعد از بازی در ورزشگاه اصلا خوب نبوده و بازیکنان نزدیک به یک ساعت در رختکن حبس بودند.بعد از بازی هم در فاصله سفر تیم تا اهواز مشکلاتی وجود داشت.با همه این شرایط انصافا کار بچه ها خوب بود و من از آنها تشکر می کنم.

 

 در مورد داور که اعتراضی ندارید؟

من در صحنه پنالتی که برای نفت گرفته شد دقیق متوجه صحنه نشدم. با خود چشمی هم حرف زدم که گفت خطا نکرده است.به هر حال در مورد این صحنه کارشناسان باید نظر بدهند ولی به عنوان یک بیننده من خطایی ندیدم.

ظاهرا باشگاه گزارشی هم در مورد اتفاقات به کمیته انضباطی ارسال خواهد کرد..

بله. متاسفانه اتفاقات عجیبی در استادیوم رخ داده است.بلندگوی استادیوم در اختیار تماشاگران بوده و شعارهای عجیبی را سر می دادند آن هم علیه بازیکنان و مجموعه استقلال.بعد از بازی هم هواداران به رختکن تیم ما حمله کردند و خلاصه اتفاقات عجیبی رخ داده که گزارش آن را به فدراسیون ارسال خواهیم کرد.به این مشکلات سفر ما در این چند روز را اضافه کند.اگر ما به قطر می رفتسمی کارمان راحت تر بود! ما از تهران به مسجد سلیمان رفتیم و سپس به اهواز برگشتیم و دوباره همین پروسه برای بازی لیگ طی شد. چند روز در خوزستان در رفت و آمد بودیم. با این شرایط به شفر و اعضای تیم تبریک می گویم و معتقدم او یک مربی خوب و با کارنامه بین المللی است که توانمندی اش را نشان داده است.

و در این چند روز هم بحث کمیته فنی و این مسائل خیلی مطرح شده است...

کمیته فنی بازوی شفر است و هم به ما کمک می کند و هم به سرمربی تیم. مشکلی در این بین وجود ندارد.

این بحث حضور جباری در استقلال تا چه حد جدی است؟

جباری در این روزها به باشگاه استقلال آمده اما اصلا در مورد حضور وی در کادر فنی صحبت نشده است.جباری به باشگاه می آید، فرزاد مجیدی به باشگاه سر می زند. حنیف عمران زاده هر دو روز یکبار به باشگاه استقلال می آید و با فرهاد مجیدی هر چند روز یکبار جلسه می گذارم، بقیه هم همینطور.تا این لحظه که با شما صحبت می کنم هیچ بحثی در مورد اضافه شدن شخصی به کادر فنی مطرح نشده است. اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد در کمیته فنی آن را مطرح می کنیم و سپس با نظر شفر در موردش تصمیم می گیریم.

این روزها فشار روی الحاجی گرو هم زیاد است و هر روز وی با بازیکنان سابق قیاس می شود.

بحث بازیکنان قبل را واقعا باید تمام کرد.بازیکنی که به تازگی به ایران آمده را نمی شود با چند بازی قضاوت کرد.همین هواداران استقلال قبل از شروع فصل مرتب درخواست می کردند الحاجی گرو را بیاوریم.من یک گلایه هم از گزارشگر بازی نفت مسجد سلیمان و استقلال دارم. متاسفانه او در جریان بازی مرتب عنوان می کرد که هر چه کولیبالی گرفته حلالش باشد و بازیکن خارجی باید مثل او باشد. به گزارشگر بازی چه ربطی دارد بازیکن ما را آنالیز کند و بگوید در این اوضاع اقتصادی نباید فلان قدر پول به بازیکنان خارجی داد؟ بعد از صحبت های گزارشگر بازی که تریبون در اختیار دارد به صفحه مجازی بازیکن ما حمله کردند و کی به او فحاشی شده است. چرا گزارشگر باید این کار را انجام بدهد؟

پس با این شرایط گرو همچنان مورد حمایت شماست...

بازیکن خارجی باید مورد تائید کادر فنی باشد و باید دید سرمربی در زمین از او چه می خواهد.اگر مربی بازیکنی را نخواهد اعلام می کند تا قراردادش فسخ شود.این موضوع فقط مختص استقلال و پرسپولیس نیست.همه جای دنیا همینگونه است. در تیم های بزرگ دنیا هم ممکن است یک بازیکن نتواند خواسته های یک مربی را برآورده کند.همین نویمایر هنوز نتوانسته برای ما 90 دقیقه کامل بازی کند. او در بازی با السد در تهران جزو بهترین ها بود، چند روز پیش از مربی بدنساز استقلال شرایط او را سوال کردم که گفت خوب شده و می تواند بازی کند ولی به یکباره دچار مصدومیت جزئی شد. اینها جزئی از فوتبال است و نمی شود آنها را انکار کرد.طارق همام هم که جزو خوب های استقلال است و همه کارایی او را دیده اند.هواداران استقلال باید شکیبا باشند و در این فضای مجازی هم به بازیکنان فشار وارد نکنند. این کارها خوب نیست. من این را بگویم که با فشار مجازی جز اینکه بازیکن تخریب شودکاری صورت نمی گیرد. مثالش هم مهدی رحمتی. من از خیلی چیزها مطلع هستم. شما نمی دانید 2 هفته است که زن و بچه مهدی رحمتی به خاطر فشار فضای مجازی در چه شرایطی هستند.

 اما صحبت های اصغر حاجیلو در مورد گرو شایعاتی را ایجاد کرد درست مثل عوض شدن سرپرست تیم...

من چند بار این را گفته ام و باز هم تکرار می کنم. اصغر حاجیلو نماینده ما روی نیمکت است.او یکی از دلسوزترین افرادی است که می شناسم. حاجیلو متعصب است و با قدرت کارش را می کند. این مباحث هم مجازی و مطبوعاتی است، شما شایعات را باور نکنید.

از چند روز دیگر تمرینات تیم در غیاب 11 بازیکن برگزار می شود. برای این موضوع چه فکری کرده اید؟

این هم از مشکلات ما است.هوادار استقلال باید کاملا فهیم و باهوش باشد.6 بازیکن در تیم ملی بزرگسالان، 5 بازیکن در تیم امید، همام و نویمایر هم مصدوم هستند. ما با چه کسانی تمرین کنیم؟می شد در این 7-8 روز تعطیلی تیم ما کاملا هماهنگ شود.در این شرایط اصغر حاجیلو باید با شفر در تمرینات یک و دو کند!(باخنده)

ماجرای سفرتان به قطر برای بازدید از اسپایر چیست؟

ما صحبتی شفاهی با مسوولان این مرکز مجهز داشتیم.برنامه ما این است که برنامه ای از آنها برای احداث مرکزی کوچک در کمپ مرحوم حجازی بگیریم.قرار است از آنها دعوت کنیم تا به تهران سفر کنند تا شرایط را بررسی کنند.

در مورد آکادمی چطور؟ تصمیمی ندارید؟

فعلا که محمد مومنی کار را بر عهده گرفته است. یک برنامه هم داریم که قرار است نشستی با مدیران باشگاه اسپانیول داشته باشیم تا آکادمی باشگاه را توسعه بدهیم.

مشکلی برای ورود خروج مربیان و بازیکنان خارجی که وجود ندارد؟

خوشبختانه نه. در این چند سفر هم که مشکلی نداشتند و رفت و آمدشان بدون مشکل بوده است.

صحبتتان با هواداران استقلال چیست؟

خواسته من از طرفداران این است که شکیبا باشند.از آنها می خواهم به مدیریت و کادر فنی اطمینان کنند و با رویکرد منطقی حامی تیم باشند.هواداران دنبال افراد و نام ها نباشند و فقط به اسم بزرگ استقلال و موفقیتش فکر کنند.افراد می آیند و می روند کما اینکه قبلا هم این اتفاق رخ داده است.همه رفتند ولی استقلال مانده است.