تیم ملی امید رقیب تیمهای لیگ برتری می شود

زلاتکو کرانچار، سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران در حاشیه تمرین امروز تیم ملی امید در جمع خبرنگاران بیان کرد: هر جایی که برای زمین‌ امتحان کردیم، شرایط مشابه ای داشتند و فصل سبز شدن چمن‌ ها گذشته است و اکنون وضعیت کنونی استادیوم ها به این گونه است. با این حال کیفیت زمین تمرین آنقدر وحشتناک نیست و معتقد هستم بازیکنان با کیفیت در این زمین هم می توانند تمرین کنند. بازیکنانی که در گروه اول بودند به نحو خوبی تمرین کردند و مشکل خاصی وجود ندارد.

او در مورد بازی تدارکاتی با تیم‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان گفت: بله، بازی با اینگونه تیم ها در برنامه هایمان است ،  زیرا موفق نشدیم بازی‌های بین‌المللی داشته باشیم، البته امیدوارم در ماه نوامبر، حداقل یک مسابقه بین‌المللی با تیم قدرتمند برگزار کنیم، چرا که برای ما برگزاری دیدارهای تدارکاتی اهمیت زیادی دارد. اگر هم نشد، به دو تیم تقسیم می‌شویم تا بازیکنان توانا را پیدا کنیم.

کرانچار ادامه داد: در ماه های بعدی نیاز به برگزاری بازی های بین المللی داریم، زیرا روی تجربه و عملکرد بازیکنان تاثیر مثبت خواهد داشت. پس از اینکه از جاکارتا برگشتیم، زمین‌ها را کنترل کردم، اوضاع زمین کمپ وخیم بود و در هتل آکادمی هم تیم ملی فوتبال بزرگسالان حضور دارد و طبیعی است که اولویت با تیم بزرگسالان باشد تا آرامش داشته باشند. بنابراین در حال حاضر اینجا تمرین می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران در پایان گفت: همچنان نظرم در مورد دیدارهای فوتبال بازی های آسیایی جاکارتا  تغییر نکرده ، حتی به نظرم به تجربه تیم با حضور در بازی های آسیایی جاکارتا افزوده شده است. بازی های تدارکاتی برای تیم مفید بوده است و اکنون هم لژیونرهایی چون امید نورافکن و رضا شکاری اضافه شده‌اند و امیدوارم رضا کرملاچعب هم زودتر بیاید.

به دلیل برخی محدودیت‌ها که تنها می‌توانستیم 20 بازیکن در بازی‌های آسیایی داشته باشیم، برخی‌ها کنار ما حضور نداشتند، اما اکنون می‌توانیم لیست‌مان را برای یکسری پست‌ها که مسئله ساز شده بود، گسترش دهیم، یکی از این پست‌ها دفاع است. همچنین سیدمهدی امینی به خاطر سن و سالش نمی‌تواند با ما باشد و باید دنبال دروازه‌بان مطمئن باشیم تا توان دفاع از دروازه را در مرحله مقدماتی بازی‌های المپیک را داشته باشد.