رمز گشایی از پیام سوم کی‌روش

پیام کارلوس کی روش این بار هم با گلایه هایی همراه بود. اینکه آنچنان که باید و شاید قدردان عملکرد خوب ملی پوشان در جام جهانی نبوده ایم! و البته به طور جدی سرمربی تیم ملی شاگردانش را تحسین کرد و اذعان داشت بازیکنانی که در سال های اخیر و در ایران با آنها کار کرده بی نظیر بودند.
اما پیام دیشب کارلوس کی روش بیشتر تعیین استراتژی تیم ملی در جام ملت های آسیا بود. اینکه تیم ملی باید و حتما در جام ملت های آسیا قهرمان شود و دومی در این تورنمنت هم برای شخص کارلوس کی روش بی ارزش خواهد بود. هر چند فدراسیون فوتبال شرط تمدید قرارداد کارلوس کی روش تا پایان جام جهانی 2022 را حضور در بازی پایانی قرار داده است و برخی می گویند حتی حضور در مرحله نیمه نهایی هم می تواند برای فدراسیون فوتبال قانع کننده باشد و در صورت این اتفاق هم قرارداد کارلوس کی روش تمدید خواهد شد.
در بخشی از پیام دیشب کارلوس کی روش این چنین آمده است: «فوتبال حرفه ای به سرعت تغییر و پیشرفت می کند و مطمئنا ما نیز نسبت به گذشته بسیار بهتر شده ایم ولی هنوز به آنجایی که می خواهیم باشیم نرسیده ایم. آقایان! بیاییم بر سر این اصل واقعی توافق کنیم که حتی اگر ما دوم شویم برای ما به منزله آخر شدن است. اگر بخواهیم تابلوی ورزشگاه را از "خوب" به "عالی" تبدیل کنیم، می دانیم که مثل همیشه باید متحمل هزینه شویم. راحت بودن همانند نفس کشیدن است، برای همین ما همیشه باید خود را گرسنه و سرشار از میل و انگیزه نگهداریم. شما می بایست جذابیت را حفظ کنید و به منافع، علت ها و اهداف تیم ملی پایبند باشید. شهرت و ارتباطات ناگهانی می تواند به روح شما ضربه بزند و رفتار و نگرش ما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر شما اجازه دهید که غرور، شما را فرا بگیرد، دیگر قادر به از خود گذشتگی و متحمل شدن زحمات لازمه برای رسیدن به موفقیت نخواهید بود.»
این بخش از پیام که کارلوس کی روش گفته دوم شدن یعنی آخر شدن خطاب به شاگردانش است. به واقع او در این پیام استراتژی تیم ملی در جام ملت های آسیا را به طور واضح برای شاگردانش مشخص کرد و خطاب به آنها گفته اگر چه حضور در بازی نهایی جام ملت ها هم برای فدراسیون فوتبال قانع کننده است و منجر به تمدید قرارداد وی خواهد شد اما کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی تنها یک چیز می خواهد. قهرمانی در جام ملت های آسیا.
پیش از جام جهانی و در حالی که خیلی از کارشناسان فوتبال می گفتند کم گل خوردن در برابر اسپانیا و پرتغال هم می تواند کارنامه خوبی باشد کی روش خطاب به شاگردانش گفته بود من از همگروهی با پرتغال و اسپانیا استقبال می کنم، چون این بازی ها را همه خواهند دید و موجب می شود همه جهان به شایستگی های شما پی ببرند. بنابراین به جای ترسیدن از این تیم ها از بازی در برابر آنها لذت ببرید و برای صعود به دور دوم بجنگید.