به گزارش تابناک: در حالی که مظلومی پس از زدن ۲ گل تیمش سر از پا نمی شناخت و مانند سرداران فاتح دستانش را به علامت پیروزی بالا می برد دنیزلی مربی کهنه کار سرخپوسان در حای که تیمش ۱۰ نفره شده بود آرام در فکر به دست کرفتن نبض بازی بود .

مصطفى دنیزلى که از دقیقه ۵۵ بازى مهدى مهدوى کیا و ایمون زاید را به جاى هادى نوروزى و غلامرضا رضایى به بازى فرستاده بود، حتى به هنگام ۱۰ نفره شدن تیمش هم هرگز چهره یک مربى بازنده را نداشت و چنان با حرارت تیمش را در کنار زمین راهنمایى مى کرد که انگار به نتیجه بازى دلخوش تر از هر کس دیگرى بود تا اینکه آتشبازى سرخپوشان از دقیقه ۸۱ آغاز شد.

در این لحظه ایمون زاید گلى را وارد دروازه سیدمهدى رحمتى کرد که در موقعیت هاى مشابه خیلى از مهاجمان دیگر پرسپولیس توپشان را به در و دیوار کوبیده بودند اما زاید با گلى که به ثمر رساند، پرسپولیس را به بازى برگرداند تا امیدوارى نزد سرخپوشان دوچندان شود.

هنوز استقلالى ها گل اول پرسپولیسى ها را باور نکرده بودند که باز مهدوى کیا یکى از آن سانترهاى زیبایش را انجام داد تا ایمون زاید هنر بازیگرى خودش را یک بار دیگر به رخ حریف کشیده و با یک ضربه سر خوب بازى را به تساوى بکشاند. وقتى تعداد گل هاى سرخپوشان به عدد ۲ رسید، روحیه آنها دوچندان شد و براى زدن گل سوم بازى تلاش بیشترى را انجام دادند که باز ایمون زاید گلى را در ثانیه هاى پایانى به ثمر رساند که نمونه آن را کمتر در فوتبال ایران دیده بودیم.

با این گل پرسپولیس فاتح دربى هفتاد و چهارم پایتخت شد و حباب آرزوهاى پرویز مظلومى ترکید تا دیگر احساس برترى و ژنرالى نکند. پیروزى سرخپوشان در دیدار زیباى عصر پنجشنبه به مثابه آوارى بود که بر سر پرویز مظلومى و استقلال خراب شد. با توجه به پیروزى سپاهان مقابل داماش، استقلال صدر جدول را هم از دست داد.

بی تردید مربیان استقلال در این شرایط می بایست تاکتیک دفاعی را در دستور کار خود قرار می دادند. دقیقه ۸۲ یعنی پس از دریافت گل نخست و دو دقیه بعد که گل دوم وارد دروازه استقلال شد هم صورت نگرفت. شاید این امر به از دست رفتن تمرکز پرویز مظلومی بازمی گشت.

درست در زمانی که تیم استقلال بازی را با دو گل از حریف همشهری خود پیش بود مظلومی بشدت مورد تشویق هواداران حاضر در ورزشگاه واقع شد و به نظر می رسد سرمربی استقلال غفلت کرد و جریان بازی را از دست داد.

از سویی آنچه باعثمی شود تعویض های دنیزلی درخشان جلوه کند به میدان فرستادن دو بازیکن(ایمون زاید و مهدی مهدوی کیا) به میدان است. این مربی برخلاف مربیان ایرانی، کلیشه ای عمل نکرد و به یکباره غلامرضا رضایی و هادی نوروزی که جزو ضعیف ترین نفرات پرسپولیس بودند را بیرون کشید.

جسارت، یکی از نیازهای مربی بر روی نیمکت است که دنیزلی از آن بهره می برد. در فوتبال، زمان هایی وجود دارد که یک تیم باید بازی انتحاری را برگزیند.
در چنین شرایطی، مربی حریف باید ضدتاکتیک را در دستور کار خود قرار دهد تا نتیجه مورد نظر را به دست بیاورد. در واقع، در روزی که مربیان استقلال بر روی نیمکت مرتکب بزرگ ترین اشتباهات خود شدند، مربیان پرسپولیس بهترین تعویض ها را انجام دادند.