درس پرسپولیس به مسئولان/ مثل بیرانوند باشید

به گزارش افکارنیوز، دیشب نه تنها پرسپولیسی ها که تمام مردم ایران از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدند، حتی آنهایی که فوتبالی هم نبودند تب 40 درجه یک مسابقه هیجان انگیز را تماشا کردند.

پرسپولیس دو فصل نقل و انتقالاتی محروم شده است اما همین محروم شدن و تحریم از گرفتن بازیکن باعث شده سختکوشی و تمرین مداوم بازیکنان برای پیشرفت روز به روز بیشتر و جدی تر دنبال شود و برانکو با دستانی بسته توانست تیمی را هدایت کند که در این فصل در برخی مواقع حتی به 11 بازیکن هم نمی رسید.

دیشب شاگردان پروفسور مقابل السد به میدان رفتند که با دلارهای نفتی قطر تیمی کهکشانی درآسیا دارد و با ژاوی و گابی و دیگر ستاره ها نتوانست مقابل اعتقاد و عزم راسخ جوانان ایرانی بایستد و این پرسپولیس بود که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید.

شب گذشته پرسپولیسی ها به مسئولان کشور درس اعتقاد و عزم جدی و پشتکار و تکیه به جوانان این مرز و بوم را دادند، نشان دادند با تکیه به توان داخلی و اعتماد به جوانان می توان در میدان های مختلف به پیروزی رسید.

دولتمردان باید از این غیرت و همدلی درس بگیرند و به جای نگاه به خارج از کشور ، توان داخلی را بالا برده تا بتوانند در میدان های مختلف سیاسی و اجتماعی و به خصوص اقتصادی موفق شوند.

همدلی و وحدت مهمترین رمز موفقیت ملت ایران است که مسئولان باید به آن توجه ویژه داشته و سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

دیشب بیرانوند در لحظات پایانی بازی با السد در واکنشی به موقع توانست پرسپولیس را به فینال برساند، همچون واکنش غیرتمندانه ای که در مقابل پرتغال و ضربه پنالتی رونالدو داشت که رهبری معظم انقلاب نیز همان زمان در تقدیر از تلاش تیم ملی خطاب به مسئولان فرمودند: بایستی تصویر دولت در چشم مردم تصویر یک گروه توانا و کارآمدی باشد که دارند تلاش می‌کنند. حالا البته انسان تلاش که می‌کند همیشه موفق نمی‌شود، نفْس اینکه دارند تلاش می‌کنند و کار می‌کنند برای مردم جذاب است. شما ملاحظه کردید ما در بازی فوتبال امسال در مقابل اسپانیا گل خوردیم اما همه، تیم ما را تأیید کردند ... گفتم: «کارتان عالی بود.» مردم هم آمدند در خیابان‌ها در حالی که گل خورده بودیم. چرا؟ چون خوب بازی کردند، چون همه دیدند که اینها در میدان تلاش کردند، عرق ریختند، ابتکار به خرج دادند، شجاعت به خرج دادند. دروازه‌بان با هوشمندی و فداکاری و سرعت عمل یک کاری کرد که کارستان بود. مردم وقتی این را از شما ببینند برایتان شعار می‌دهند، به نفعتان شعار می‌دهند، این باید احساس بشود. آدم ممکن است مشکل را هم یک جایی نتواند حل کند. همین قدر که بدانند وارد میدان هستید و دارید تلاش می‌کنید، روز و شب نمی‌شناسید، به مردم پیام اقتدار را می‌دهد. باید احساس بکنند دارد کار می‌شود.

مردم انتظار تلاش جهادی از مسئولان به ویژه دولتمردان برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی دارند و این تصویر را باید دولتی ها با تمام توان بسازند.