خدا بیرانوند را برای فوتبال ایران حفظ کند

 پرسپولیس تهران که موفق شده بود دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی برابر ااسد را یک بر صفر شکست بدهد در بازی برگشت نیز مقابل این تیم قطری به تساوی یک- یک رسید تا در میان ناباوری همگان به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد. یکی از بینندگان این مسابقه تاریخی حمید درخشان بود. کاپیتان و سرمربی سابق پرسپولیس که حرف‌های جالبی درخصوص فینالیست شدن نماینده کشورمان به ما زد. 
* بی‌تعارف تصور می‌کردید این پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد؟
واقعیتش را بخواهید صعود پرسپولیس به فینال چیزی شبیه معجزه بود. برانکو از تجربه خودش استفاده کرد و بچه‌ها هم غیرت کردند تا این نتیجه رقم بخورد. 
* دلیل اصلی موفقیت پرسپولیس چه بود؟
موفقیت یک تیم به چند عامل بستگی دارد. یکی دو تا نیست. از کادر فنی خوب بگیرید تا گلر ملی‌پوش، سیدجلال حسینی، علی علیپور، کمال و همه و همه زحمت کشیدند تا پرسپولیس فینالیست شود، اما اگر نظر مرا بخواهید، یک عامل را پررنگ‌تر می‌دانم. 
* چه عاملی؟
تماشاگران پرشور پرسپولیسی که به واقع یار دوازدهم تیم بودند. شما اگر توجه کرده باشید در دو بازی اخیر، پرسپولیس مقابل الدحیل و السد در استادیوم آزادی ابتدا گل خورد و عقب افتاد ولی در ادامه به خاطر تشویق‌های بی‌امان تماشاگران خودی توانست جبران کند. این حمایت تا سوت پایان بازی فوق العاده و بی‌نظیر بود ضمن آنکه بازی مقابل این همه تماشاگر پرشور برای السد هم دشوار بود. 
* ولی ژاوی و گابی در بارسا و اتلتیکو مادرید سابقه بازی جلوی تماشاگر زیاد را دارند؟
ژاوی و گابی تجربه دارند. بقیه چی؟ من خودم در قطر و همین تیم السد سابقه بازی دارم. هیچ وقت به اندازه بازی‌های پرسپولیس در مسابقات این تیم‌ها تماشاگر به ورزشگاه نمی‌آید. 
* شانس هم آوردیم نمایندگان عربستان سعودی حذف شدند وگرنه باید به جای استادیوم آزادی در عمان بازی می‌کردیم!
بله، این قانون بازی در زمین بی‌طرف هم غیرفوتبالی و کاملاً سیاسی است. شما دیدید پارسال چقدر در عمان به مشکل خوردیم. به نظرم کنفدراسیون فوتبال آسیا باید این مسئله را حل کند، چون حیف است لیگ قهرمانان آسیا از این همه تماشاچی پرشور پرسپولیسی محروم شود. 
* اسم ژاوی آمد. الحق در دقایق پایانی ضربه سر خوبی زد که فقط واکنش استثنایی بیرانوند مانع گل شدن آن شد. قبول دارید؟
صددرصد. خدا علیرضا بیرانوند را برای فوتبال ایران حفظ کند. او می‌تواند تا ۱۰ سال آینده دروازه تیم ملی ایران را بیمه کند. یک گلر فوق العاده که حالا تجربه بزرگی هم از جام جهانی دارد و همین موضوع به او کمک کرد تا مهار شگفت‌انگیزی داشته باشد.