گرایی هم حذف شد

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در اوزان 60، 67 و 87 امروز (جمعه)در شهر بوداپست مجارستان آغاز شد که نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

بر این اساس در وزن 87 کیلوگرم حسین نوری پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل رامی هیتانیمی از فنلاند 9 بر صفر به برتری رسید.وی در دور سوم با برتری 5 بر صفر برابر اریک آپس از استونی به مرحله یک چهارم نهایی رسید.نوری در این مرحله مقابل ژان بلنیوک قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از اوکراین با نتیجه 4 بر 2 مغلوب شد و با توجه به حضور فرنگی کار اوکراینی به دیدار فینال نوری در گروه شانس مجدد برای کسب مدال برنز تلاش خواهد کرد.

در وزن 67 کیلوگرم محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل مصطفی محمد از مصر با نتیجه 7 بر صفر و ضربه فنی پیروز شد و به دور بعد رسید.وی در دور سوم با برتری 4 بر 4 مقابل شماگی بولکوادزه دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان زیر 23 سال جهان از گرجستان راهی یک چهارم نهایی شد.گرایی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر مقابل شرماخانبت از قزاقستان مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در نیمه نهایی مقابل آرتم سورکوف روس گرایی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 60 کیلوگرم مهرداد مردانی در دور نخست مقابل شینیبو اوتا دارنده مدال نقره المپیک و قهرمان آسیا و بازی های آسیایی از ژاپن 9 بر یک مغلوب شد و با توجه به شکست فرنگی کار ژاپنی مقابل سلطان گالی از قزاقستان مردانی خیلی زود از رقابت های جهانی حذف شد.

با توجه به نتایج فرنگی کاران کشورمان در 3 وزن دوم رقابت های جهانی؛کاروان کشتی گیران در مجموع مسابقات آزاد و فرنگی همچنان در حسرت کسب مدال طلا باقی مانده است.

گفتنی است در مسابقات چهار وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان سعید عبدولی نماینده وزن 82 کیلوگرم کشورمان به دیدار رده بندی رسید که  تا ساعتی برای کسب مدال برنز به مصاف ماکسیم مانوکیان قهرمان جهان از ارمنستان خواهد رفت.مسلم نادری خادم،محسن حاجی پور و محمد علی گرایی در اوزان 55، 63 و 72 کیلوگرم از دور رقابت ها کنار رفتند.