بیرانوند و تکرار خاطره عابدزاده در سال 69

علیرضا بیرانوند در بازی با سایپا هم یکی از روزهای خوب خود را سپری کرد. علی بیران اگر چه در برابر ضربه محمد رضا سلیمانی مغلوب شد اما چند سیو خوب داشت تا تیمش با شکست به استقبال بازی با کاشیما نرود.
اما در این بازی صحنه ای از علیرضا بیرانوند دیده بودیم که تازگی داشت. زدن توپ به صورت آرمان رمضانی که البته شدت و حدت نداشت که به صورت بازیکن حریف صدمه بزند و شاید یک شوخی جدی بود!
دروازه بان تیم پرسپولیس که بعد از مهار ضربه پنالتی کریس ضربه سر ژاوی را در حساس ترین دقیقه بازی با السد مهار کرد اینروزها بیش از گذشته مورد توجه است و هیچ بعید نیست به واسطه این دروازه بانی خوب مرد سال فوتبال آسیا هم شود. این عملکرد و البته این عناوین او را بیشتر در تیرس نگاه ها قرار می دهد و البته مسئولیت دروازه بان تیم ملی را سنگین تر می کند و شاید دیدن این صحنه ها از علیرضا بیرانوند کمی دور از انتظار باشد.
این اتفاق را در گذشته های دور هم دیده بودیم. در دربی سال 69. جایی که احمد رضا عابدزاده ملقب به عقاب فوتبال ایران در درون دروازه استقلال ایستاده بود و بعد از مهار توپ آن را به صورت مجتبی محرمی کوبید. در مسابقه ای که توپ از خط دروازه ها عبور نکرد و پرسپولیس بعد از 5 سال قهرمانی فوتبال باشگاه های تهران را به رقیب دیرینه اش یعنی استقلال بخشید.
علیرضا بیرانوند آنقدر با گلری های خوبش می تواند مورد بحث قرار گیرد که برای به چشم آمدن نیاز به چنین کارهایی نداشته باشد. کوبیدن توپ به صورت بازیکن حریف حتی به شوخی هم می تواند موجب برداشت هایی دیگری شود و بارها دیده شده که داور دروازه بان خطا کار را با کارت زرد و حتی کارت قرمز جریمه کرده است. به خصوص در بازیهای بین المللی. چرا که در فوتبال حرفه ای شوخی جایگاهی ندارد.