شفر: خوب نیست بازی با سایپا به پنالتی کشیده شود/ نمی‌دانم تا چه زمانی روی نیمکت استقلال خواهم نشست

وینفرد شفر در نشست خبری قبل از دیدار استقلال و سایپا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازی جام حذفی همیشه یک بازی ویژه و سطح بالا است، من امروز بازی پرسپولیس و سایپا را دیدم و مطمئن هستم بازی سفت و سختی را در پیش داریم. ما باید محکم‌تر و بهتر برای زدن ضربات آخر دقت کنیم و باید موقعیت‌های بیشتری داشته باشیم. 

* استقلال باید موقعیت‌های گلزنی زیادی را فراهم کند

سرمربی تیم فوتبال استقلال تأکید کرد: ما باید شانس‌های گل زیادی فراهم کنیم و در هفته اخیر هم تمرینات خوبی را روی این موضوعات انجام دادیم، قطعا فردا برای برد به زمین می‌رویم و امیدوار هستم که به مرحله بعد صعود کنیم. ما باید نود دقیقه تمرکز خودمان را حفظ کنیم، زیرا در بازی با سپاهان دیدید فقط یک لحظه از جنگیدن دست کشیدیم و همان یک لحظه کافی بود تا گل بخوریم. ما باید فردا هم در زمان دفاع و هم در زمان حملات تمرکز خوبی داشته باشیم. 

* برای پنالتی زدن مقابل سایپا مشکلی نداریم

شفر در پاسخ به این سؤال که در صورت کشیدن بازی به وقت اضافه و ضربات پنالتی تیمش آمادگی این شرایط را دارد یا خیر، گفت: بله، ما از نظر جسمانی و آمادگی مشکلی نداریم، اما امیدوارم در نود دقیقه به برتری برسیم، ما بازیکنان خوبی برای پنالتی زدن داریم، ولی خوب نیست که بازی به ضربات پنالتی بکشد، چون این مسئله برای شرایط جسمانی بازیکنان برای هفته‌های بعد خوب نیست. 

* وضعیت کریمی معلوم نیست

وی در مورد اینکه فردا کدام بازیکنان را دراختیار ندارد گفت: وریا غفوری محروم است، فرشاد محمدی‌مهر که پسر خوبی است جای او بازی می‌کند، وضعیت علی کریمی هم معلوم نیست که وضعیت جسمانی‌اش چه می‌شود، اما پژمان منتظری هم غایب است.

*مقابل سپاهان دو پنالتی برای استقلال گرفته نشد

سرمربی استقلال در مورد تیم داوری مسابقه فردا گفت: در بازی قبل برای اولین بار در مورد داوری حرف زدم، معمولا در مورد داوری حرف نمی‌زنم، زیرا رسانه‌ها را نمی‌توانم به زبان فارسی بخوانم، اما فیلم آن صحنه را دیدم، دو خطای پنالتی در آن صحنه باید برای ما گرفته می‌شد، بازیکنان سپاهان هم دانشگر و هم فرشید باقری را در محوطه جریمه کشیدند، اما داور آن صحنه را ندید، چه کار می‌شود کرد؟ دو پنالتی ما دیده نشد، اما بازیکن سپاهان با یک شیرجه پنالتی گرفت که خوشبختانه کمک‌داور آن پنالتی را برگرداند، او شخصیت و شجاعت خودش را نشان داد و تصمیم درستی گرفت. امیدوارم داور خطا‌هایی که روی بازیکنان ما رخ می‌دهد را ببیند، من هیچ وقت نمی‌خواهم در مورد داوران منفی صحبت کنم، داوران خوبی در آسیا داریم، در بازی قبل یک داور سنگاپوری حضور داشت که انگار می‌خواست از ژاوی تشکر کند و می‌گفت: متشکرم آقای ژاوی، متشکرم آقای ژاوی، من در مورد داوران منفی صحبت نمی‌کنم، داور آن صحنه را ندید، امیدوارم خطا‌های واضح که روی بازیکنان ما می‌شود دیده شود. در بازی با سپاهان یک لحظه خوابمان برد و شکست خوردیم. 

* بازیکن اگر اشتباه نکند، بزرگ نمی‌شود

شفر در خصوص اینکه چرا مهاجمان استقلال در هفته‌های اخیر خوب عمل نکرده‌اند و بازیکنان خارجی نیز آنچنان که باید و شاید جواب ندادند، گفت: در بازی آخر ما با سه مهاجم بازی کردیم. قائدی، صیادمنش و تبریزی مهاجمان ما بودند که در جناح چپ طارق و در راست نویمایر، وینگر‌های تیم ما بودند، ولی در آن بازی متأسفانه ضربات آخر را خوب نمی‌زدیم، در نیمه اول ۵ ضدحمله خوب داشتیم، ولی متأسفانه منجر به گل نشد، در ادامه هم پشت سر دانشگر پاسی دادند که عملکرد او خوب نبود، ولی من معتقدم اگر بازیکن اشتباه نکند بزرگ نمی‌شود. روز گذشته و پریروز جلسه آنالیز داشتیم و مشکلات را به بازیکنان گفته‌ایم، مطمئن باشید هفته آینده شرایط بهتر و بهتر خواهد شد. 

* همه می‌گویند؛ تیام، تیام، تیام

وی در مورد عملکرد خارجی‌های استقلال گفت: در مورد خارجی‌ها همه می‌گویند تیام، تیام و تیام. اما اگر آن‌ها یادشان مانده باشد، او وقتی به تیم ما آمد شرایط خوبی نداشت، الان هم طبق آماری که فوتبال امارات داده، او یکی از بدترین و ضعیف‌ترین‌های تیمش بوده است، گرو، طارق و نویمایر خوب می‌دوند و تلاش می‌کنند، ولی آن‌ها بازیکنانی جدید هستند که زمان می‌خواهند در کنار یکدیگر هماهنگ شوند، این‌ها باید در کنار هم مرتب تمرین کنند تا هماهنگ شدن را یاد بگیرند. ما فوتبال خوبی مقابل سپاهان بازی کرده بودیم و شاید اگر داور پنالتی ما را می‌گرفت گل می‌زدیم و حتی می‌توانستیم گل برتری را هم به ثمر برسانیم. 

* مثل العین و کالسروهه می‌خواهم به جوان‌ها بازی بدهم

وی در مورد اینکه باقری، زکی‌پور و اسماعیلی در حد و اندازه استقلال نیستند و نمی‌دانند پیراهن چه تیمی را پوشیده‌اند و چرا به بازیکنی مثل رضا آذری بازی نمی‌دهید گفت: سؤال خیلی خوبی بود، زیرا مربوط به بازی قبل و بعد نیست، در روز‌های اخیر چند بار با مدیرعامل باشگاه حرف زدم. در مورد مسائل تیم و باشگاه جلسه داشتیم، ایشان آینده‌نگری خوبی برای باشگاه دارند، ذهنیت ما به هم نزدیک است، من در گذشته بازیکنان جوان و آینده‌داری در تیم‌های العین و کالسروهه داشته‌ام، الهیار صیادمنش فقط هفده سال دارد، باید به او زمان برای یادگیری بدهیم تا پیشرفت کند، برای بازیکنان جوان و مستعد سخت است که از ابتدا در ترکیب باشند و بعد او را تعویض کنیم و مردم به آن‌ها معترض شوند، این بازیکنان جوان باید به مرور به تیم اضافه شوند، بهترین اتفاق برای بازیکنان جوان همین است. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مهمترین باشگاه‌های ایران هستند و فشار روی بازیکنان زیاد است. من به بازیکنانم اعتقاد دارم و باید با هم کار و تمرین کنیم.

* نمی‌دانم تا چه زمانی روی نیمکت استقلال خواهم نشست

وی افزود: دو راه پیش رو داریم، یکی به گذشته و دو سه سال قبل برمی‌گردد و دیگری رو به آینده است، آینده باشگاه به همراه این بازیکنان جوان است، بهترین روش برای باشگاه استقلال این است که این بازیکنان جوان به مرور نیز به میدان بروند. من نمی‌دانم چند وقت دیگر در باشگاه استقلال حضور دارم و چقدر دیگر روی این صندلی نشسته‌ام، اما در آینده شما به من خواهید گفت که سه سال پیش حرفی که می‌زدید به واقعیت پیوست، این دفعه اولم نیست که چنین کاری را می‌کنم. ما باید با بازیکنان جوان تمرین کنیم و از آن‌ها حمایت شود. اگر بازیکنی مثل صیادمنش پاس را به پست پای دانشگر می‌دهد اشکالی ندارد، در دفعه بعد او بهتر پاس خواهد داد. این بازیکنان جوان، تنها موقعیت و آینده باشگاه استقلال نیستند بلکه موفقیت این بازیکنان جوان موفقیت فوتبال است. مرحله به مرحله پیش می‌رویم، در قبل هم گفته‌ام که من بازیکنانی مثل اولیورکان و نحمت‌شول داشته‌ام که بعدا ملی‌پوش شدند، من به این کار علاقه دارم و اکنون این مسیر را پیش می‌رویم تا به موفقیت برسیم.