سهم «کی روش» از ریخت و پاش های رئال برای اخراج مربیانش

روزنامه موندو دیپورتیو در گزارشی نوشت رئال مادرید برای انتقال هفت مربی تقریبا 61 میلیون یورو پرداخت کرده است که از این رقم یک میلیون و 350 هزار یورو به کارلوس کی روش رسیده است.

بر اساس این گزارش فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید از سال 2004مبلغ نجومی را برای انتقال هفت مربی صرف کرده است.

خولن لوپتگی که پس از استعفای زین الدین زیدان در تابستان استخدام شد، در نهایت تنها چهار ماه روی نیمکت تیم مادریدی باقی ماند. از سال 2004، این مربی هفتمین مربی ای است که از طرف پرز برکنار می شود. اخراج هایی که برای باشگاه پایتخت اسپانیا بسیار گران تمام شده است. لوپتگی به تنهایی می تواند دست کم 36 میلیون یورو دریافت کند.

این روزنامه گزارش می دهد که اگر کل قرارداد لوپتگی محاسبه شود، او با 36 میلیون یورو رئال را ترک خواهد کرد در حالیکه AS توضیح داد که این مربی برای چهار ماه حضورش روی نیمکت تیم مادریدی 3 میلیون یورو دریافت خواهد یافت.

موندو دیپورتیو سپس پول صرف شده برای شش مربی دیگر را به این شرح گزارش داد:

کارلوس کی روش با یک میلیون و 350 هزار یورو یورو برای 133 روز.

ماریانو گارسیا رومون، 227 هزار 500 یورو برای 101 روز.

واندرلی لوکزامبورگو، یک میلیون و 756 هزار یورو برای 340 روز.

مانوئل پلگرینی پس از 358 روز حضور روی نیمکت رئال، چکی به مبلغ 4 میلیون و 200 هزار یورو دریافت کرد.

کارلو آنچلوتی، مربی سابق PSG پس از تقریبا دو سال خدمت با دریافت 7.400.000 یورو رئال را ترک کرد.

سرانجام، رافائل بنیتز، برای 215 روز خود، 10 میلیون یورو دریافت کرد.

به این مبلغ هنگفت، ما باید 18 میلیون یورویی را که لوپتگی برای 101 روز مربیگری دریافت خواهد کرد،اضافه کنیم.

بنابراین، در بازه زمانی 14 ساله، رئال تقریبا 61 میلیون یورو (60 933 500 یورو) است که برای برکناری هفت مربی صرف کرده است.

مربی بعدی رئال چه کسی خواهد بود؟

از زمان اخراج لوپتگی، سران مادرید به دنبال مربی آینده خود هستند. اسامی زیادی اعلام شده است که یکی از آنها آنتونیو کونته سرمربی سابق چلسی بود که نهایتا حاضر به پیوستن به باشگاه مادریدی نشد.

اسامی دیگری که از سوی مطبوعات اسپانیا نقل شده عبارتند از مائوریسیو پوچتینو، سرمربی تاتنهام و روبرتو مارتینز، سرمربی بلژیک اما آنها هر دو با تیم های کنونی خود قرارداد دارند. مربیان دیگر بدون باشگاه دیگر مانند لورن بلان یا آرسن ونگر هم در این فهرست هستند، مگر اینکه باشگاه تصمیم بگیرد که سانتیاگو سولاری را که پس از اخراج لوپتگی، مربی موقت این تیم شده، حفظ کند.