پرسپولیس به دنبال هت تریک تاریخی

پرسپولیس مراحل یک‌هشتم و یک‌چهارم نهایی این فصل را با بازگشت‌های رویایی پشت سر گذاشت و حالا همه امیدش به یک میزبانی دیگر است و یک بازگشت دیگر که می‌تواند آبان‌ 97 را هم به دفتر خاطراتش سنجاق کند. 

شاگردان برانکو ایوانکوویچ که برای نخستین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده‌اند، در دو بازی از ۳ بازی خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان قبل از رسیدن به فینال، بازی رفت را در زمین حریف خود واگذار کرده بودند و در بازی برگشت با کامبک‌های به یادماندنی در ورزشگاه آزادی موفق شده بودند به پیروزی برسند. قرمزپوشان پایتخت حالا امیدوار هستند که با وجود شکست ۲ بر صفر مقابل میزبان خود در ژاپن، در بازگشت‌های خود هت‌تریک کنند و با حمایت هواداران پرشور‌شان در ورزشگاه آزادی بتوانند برای نخستین بار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شوند.

اتفاقی که رخ دادنش شاید کمی دور از دسترس باشد اما غیرممکن نیست. حداقل برای پرسپولیسی که به بازگشت عادت دارد و با دست‌های خالی خود را به فینال رسانده است. پرسپولیسی‌ها در حالی امیدوارند بتوانند با یک بازگشت رویایی قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شوند که در تاریخ این رقابت‌ها و البته در فرمت جدید برگزاری لیگ قهرمانان، از پانزده فینال برگزار شده فقط یک بار پیش آمده که یک تیم بعد از شکست در بازی رفت، در بازی برگشت با پیروزی مقابل حریف خود قهرمان شود.

البته فینال ۴ دوره از ۱۵ دوره گذشته این رقابت‌ها به صورت تک بازی برگزار شده اما در دوره‌هایی که بازی فینال به صورت رفت و برگشت برگزار شده است، فقط الاتحاد عربستان بوده که با یک بازگشت رویایی توانسته جام قهرمانی را به چنگ بیاورد. زرد و مشکی‌پوشان عربستانی در بازی رفت فینال فصل ۲۰۰۴ لیگ قهرمانان آسیا در خاک خودشان مقابل سئونگنام کره‌جنوبی با نتیجه ۳ بر یک تن به شکست دادند.

بعد از باخت خانگی الاتحاد کمتر کسی تصور می‌کرد این تیم برگردد و در بازی برگشت، یک شب فراموش‌نشدنی‌ را برای هواداران خود در کره‌جنوبی رقم بزند اما نماینده عربستان در بازی برگشت با یک نتیجه عجیب میزبان خود را شکست داد. الاتحاد‌ در کره جنوبی با ۵ گل سئونگنام را در هم کوبید و قهرمانی‌اش را با یک بازگشت تاریخی جشن گرفت. آیا پرسپولیس هم می‌تواند در بازگشت‌هایش هت‌تریک کند و قهرمان شود؟