جزئیات بیشتر از خوشحالی مربی تیم ملی پس از ناکامی پرسپولیس

پرسپولیسی‌ها در حالی میزبان بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا بودند که حضور نداشتن کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی برای دیدن این بازی از نکات تعجب برانگیز این روز بود. در حالی که میهمانان خارجی زیادی از جمله جانی اینفانتینو رییس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا و شیخ سلمان رییس AFC در ورزشگاه آزادی برای دیدن این بازی حضور داشتند، سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت یک روز بعد از فینال آسیا به تهران بیاید و فینال مهمترین بازی باشگاهی در سطح قاره آسیا را نبیند.

در کنار بحث عدم حضور کارلوس کی‌روش در بازی فینال، نقل قولی در روزهای گذشته از طرف مهرداد مسعودی مشاور رسانه ای عالی فدراسیون فوتبال قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ که برای دیدن بازی پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن به تهران آمده بود، مطرح شده است. نقل قولی که اگر صحت داشته باشد کاملا بحث برانگیز خواهد شد.

مسعودی که در ورزشگاه آزادی بازی را دیده، در مورد واکنش دستیار برزیلی کی‌روش گفته است: من در بازی فینال چیزی دیدم که از ناکامی پرسپولیس در رسیدن به عنوان قهرمانی دردناک‌تر بود. من به همراه یک هیئت بلند پایه قطری برای فینال تهران بودم. من در جایگاه VIP پشت شیشه ای که پشت صندلی‌های ردیف سوم می‌باشد بازی را دنبال می کردم. در کنارم مربی برزیلی-پرتغالی دروازه‌بانان تیم‌ ملی ایستاده بود که به محض به صدا در آمدن سوت پایان بازی، ایشان مشت‌های گره کرده خود را به هوا برد. من از این حرکت او مات و مبهوت شدم. بلافاصله به او گفتم به چه حقی در حالی که در استخدام فوتبال ایران هست و مردم ایران حقوق او را می‌دهند، از ناکامی نماینده ایران اینچنین خوشحال شد؟ چیزهای دیگری هم به او گفتم که جوابی برای آن نداشت. تنها توضیحش آن بود که همشهری زیکو هست و به او تبریک می‌گفت!

در جوابش گفتم: اولا زیکو که پشتش به شما بود و چگونه می‌توانست شما را ببینید یا صدای شما را از پشت آن شیشه ضخیم بشنود. دوماً هیچ کجا مشت گره کرده را به آسمان فرستادن، نشانه‌ای از ابراز تبریک به دیگری قلمداد نمی‌کنند و بلکه نشانه ابراز شادمانی شخصی است.
او که قافیه را تنگ دید، به جای جواب دادن، صحنه را ترک‌ کرد و بلافاصله از آنجا به بیرون رفت. این حرکت یکی از به اصطلاح اعضای کادر فنی تیم ملی کشورمان، از ناکامی پرسپولیس برای من دردناکتر بود.  همچون کاردی بود که به قلبم فرو رفت