چه کسانی برای ریاست فوتبال نقشه کشیده اند؟

سرویس ورزشی افکار نیوز - تا پايان ششمين روز اداري ثبتنام، تنها هادي آيتاللهي رييس هيات فوتبال فارس با ارائه مدارك خود به دبيرخانه مجمع، كانديداي عضويت در هيات رييسه شده است. با وجود اينكه همه منتظر هستند چهرههاي مشهور مديريتي براي حضور در انتخابات مدارك خود را به ستاد برگزاري انتخابات ارائه بدهند، بدون ترديد در طول چهار روز باقيمانده، دبيرخانه مجمع روزهاي پركاري را پشت سر خواهد گذاشت چون در طول يك هفته گذشته تمام نامزدها بررسيهاي لازم براي حضور در صحنه انتخابات را انجام دادهاند و تا پايان روز كاري سهشنبه فدراسيون ۲۵ بهمن ماه مدارك خود را به دبيرخانه ارائه خواهند داد.

به گزارش سرویس ورزشی افکار نیوز، تازه‌ترین خبرها در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال حکایت از این دارد که علی کفاشیان تیم مدیریتی خود را برای ثبت نام پست ریاست تعیین کرده و احتمالا در یکی دو روز پایانی رسما ثبت‌نام می‌کند.

مهدی تاجدیگر گزینه ریاست چهار ساله آینده در فوتبال ایران نیز در طول روزهای اخیر بیکار نبوده و کارهای لازم را برای حضور در انتخابات انجام داده است. اگر تا روز یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده وزارت ورزش و جوانان گزینه مورد حمایت خود را برای ریاست فدراسیون فوتبال معرفی نکند، کفاشیان و تاج رسما برای احراز پست ریاست ثبت نام خواهند کرد.

در موردعلی کفاشیاننیز خبر می رسد که وی منتظر است تا دولت و وزارت ورزش تصمیم خود را بگیرند. اگر دولت گزینه‌ای معرفی نکند، او رسما دوباره کاندیدا می‌شود اما اگر مسوولان یک گزینه را برای ریاست فدراسیون معرفی کنند، کفاشیان ثبت‌نام نخواهد کرد.

به گزارش افکار نیوز، در حال حاضر کاملا مشخص است که دولت نگاه ویژه‌ای به فوتبال دارد، برقراری آرامش و سیستم مدیریتی درست در فوتبال به دغدغه خاطر مسوولان اجرایی کشور تبدیل شده است. آن چیزی که مشخص است افکار عمومی از عملکرد تیم مدیریتی فعلی فدراسیون فوتبال در طول چهار سال گذشته رضایت ندارد. با این حال تا به امروز از علی کفاشیان و مهدی تاج که نفر اول و دوم این فدراسیون هستند به عنوان اصلی ترین گزینه‌های احراز ریاست فدراسیون نام برده می‌شود. هر چند که بعضی کارشناسان معتقد هستند اگر قرار است یک مدیر غیر ورزشی روی کار بیاید بهتر است شرایطی فراهم شود تا علی کفاشیان با همین کارنامه چهار سال دیگر روی کار باشد و فدراسیون را اداره کند.

اخیرا شنیده می‌شودمهدی محمدنبینیز تمایل دارد تا برای احراز پست نایب رییسی دوم فدراسیون در انتخابات شرکت کند تا ریاست کمیته مسابقات یا همان سازمان لیگ برتر را بر عهده بگیرد. نبی در طول چهار سال گذشته دبیر کل فدراسیون فوتبال بوده و همیشه به دور از جنجال‌ها و حاشیه‌هایی که اطراف مدیران فدراسیون بود کارش را انجام داد و در سایه کارش را می‌کرد. از باشگاه پرسپولیس هم خبر می‌رسد شورای معاونان این مجموعه به محمد رویانیان پیشنهاد داده‌اند از دبیرخانه مجمع فرم بگیرد و برای حضور در هیات رییسه فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کند. البته اخیرا شایعاتی در مورد احتمال ریاست رویانیان در فدراسیون منتشر شد که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خیلی زود اعلام کرد برنامه‌ای برای مدیریت در فدراسیون فوتبال ندارد.

علی فتح‌ا…‌زادهمدیر عامل باشگاه استقلال هم که آرزوی نشستن بر مسند ریاست فوتبال ایران را دارد در حال حاضر منتظر تصمیم کفاشیان است. اگر رییس کنونی فدراسیون از انتخابات کنار بکشد تنها در این صورت مدیر عامل آبی‌ها برای ریاست ثبت نام می‌کند. در غیر این صورت فتح‌ا…‌زاده شاید باز هم کاندیدای عضویت در هیات رییسه شود.

مصطفی آجورلودیگر مدیری است که برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده است. رییس تربیت‌بدنی سپاه که در دوره قبل به خاطر یکسری مسائل، نتوانست نامزد پست ریاست شود رسما تاکید کرده در صورتی در انتخابات حضور پیدا می‌کند که گزینه دولت وارد نشود.

در این میانحبیب کاشانیهم یکی از مدیرانی است که تا همین چند ماه پیش حرف و حدیث‌های زیادی در مورد ریاست او در فدراسیون مطرح می‌شد، کاشانی که این روزها سکوت اختیار کرده و در فوتبال آفتابی نمی‌شود هنوز به صورت قانونی عضو هیات رییسه فدراسیون است و با توجه به اینکه تجربه نشان داده باید روی مدیرانی که در سایه حرکت می‌کنند حساب باز کرد، شایعه ثبت‌نام حاج حبیب برای ریاست فدراسیون را باید تا حدودی جدی گرفت.

در نهايت شايد تا چند روز باقيمانده نام چند مدير براي رياست فدراسيون در رسانهها منتشر شود اما هنوز خيليها منتظر گزينههايي براي رياست فدراسيون فوتبال هستند.