شوک به پرسپولیس/ احتمال جدایی بشار رسن از سرخپوشان؟

بشار رسن، بازیکن عراقی حاضر در فوتبال ایران است. او بیشتر شبیه قهرمانان کارتون فوتبالیست‌هاست با این تفاوت که آنها شرقی بودند و رسن از دل یک کشور عربی غرب آسیا یعنی عراق آمده است، هرچند وجه تشابه رسن با قهرمانان فوتبالیست‌ها، جنگجویی طرفین است.

بشار خیلی زود در پرسپولیس در دل هواداران این تیم جایش را پیدا کرده و در زمین هم خیلی زود جا افتاد تا جایی که او امسال در پازل تاکتیکی برانکو، نقش اساسی و تاثیرگذاری را داشت.

درباره بشار سال گذشته و قبل از داستان‌های طارمی و مسلمان شنیده بودیم که برانکو به‌دنبال جایگزین زوج منشا –رسن به‌جای مسلمان– طارمی در پرسپولیس است و به‌مرور زمان صحت این شایعه به اثبات رسید. البته منشا خیلی زود برانکو را از انتخابش در آن برهه زمانی پشیمان کرد اما رسن روزبه‌روز بهتر شد و جایگاه خوبی در پرسپولیس پیدا کرد.

با این حال امسال به‌واقع سال رسن و پرسپولیس بود. این دو در کنار هم تا فینال آسیا هم رسیدند و در این بین، بازیکن عراقی نقش انکارناپذیری در موفقیت‌های تیم سرخپوش تهرانی بازی کرد تا جایی که امروز می‌توان مدعی شد جدایی این بازیکن می‌تواند آینده‌ای دردسرساز را برای پرسپولیس رقم بزند.

بشار فقط همین فصل را با پرسپولیس قرارداد دارد و اگر قراردادش خیلی زود تمدید نشود، کار ماندنش در تهران و در جمع شاگردان برانکو هر لحظه سخت‌تر خواهد شد. بشار همین حالا هم از تیم‌های متمول خلیج‌فارس پیشنهادهای بسیار خوبی دارد که اگر پرسپولیس دیر بجنبد شاید... .

امیرارسلان مرتاض که مشترکا همراه با طارق همام، مدیربرنامه‌های بشار رسن هم به شمار می‌رود درخصوص اینکه موضوع تمدید قرارداد رسن با پرسپولیس به کجا انجامید، به «فرهیختگان» گفت: «مدتی در ایران نبودم. به محض بازگشت جلسه‌ای را با مدیرعامل پرسپولیس درباره بشار برگزار کردیم تا تکلیف را روشن کنیم. در این جلسه مشخص شد قرار است برانکو لیست اولیه خرید خود را برای فصل آینده به‌زودی به باشگاه تحویل دهد که درصورت وجود نام رسن در آن، به‌طور قطع مذاکرات برای تمدید قرارداد بازیکن عراقی با پرسپولیس آغاز خواهد شد. درواقع برای این موضوع ما منتظر لیست برانکو هستیم.»

  درخصوص رسن نیز شنیده می‌شود زمان، عامل تعیین‌کننده‌ای برای این بازیکن محسوب می‌شود. او به‌واسطه درخشش در پرسپولیس، مشتریان دست به نقدی پیدا کرده و شاید اگر سرخ‌ها بخواهند همین‌طور دست‌دست کنند، خیلی راحت‌تر از آنکه فکرش را کنند، یکی از مهره‌های تاثیرگذار خود را از دست خواهند داد.