فرصت طلایی برای استقلال و وینفرد شفر

این بازی‌ها البته برای استقلال یک فرصت طلایی است تا خودش را بالا بکشد و جایگاهش را در لیگ بهبود ببخشد. استقلال‌ می‌تواند با جمع آوری امتیازهای حداکثری در هفته‌های باقی مانده تا پایان نیم فصل و جذب بازیکنان مورد نظر برای نیم فصل دوم، خودش را مهیای بازی‌های جذاب‌تر در نیم فصل دوم لیگ هجدهم کند. برای استقلال رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان فصل آتی رویا نیست. کمی همت نیاز است که استقلال‌ چنین خصوصیتی را همواره داشته.

چهار هفته آتی که روی کاغذ نیم فصل به پایان می‌رسد می‌تواند برای استقلال‌ فرصت بزرگی برای بازگشت باشد. استقلال در بازی‌های باقی مانده خود به جز بازی با پدیده که از ابتدای لیگ هجدهم نتایج شگفت‌انگیزی به دست آورده، بازی دشواری پیش رو ندارد. استقلال هفته آینده در خوزستان مقابل استقلال این استان قرار می‌گیرد. دیداری که نمی‌تواند برای آبی‌ها دشوار باشد. استقلال خوزستان در قعر جدول وضعیت فنی مناسبی ندارد و کسر شش امتیاز نیز به تازگی روحیه این تیم را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

برای استقلا‌ل تقابل با همنام خوزستانی‌اش در حقیقت بهترین فرصت است تا از میانه‌های جدول کمی خود را بالاتر بکشد. البته برای استقلال راه همچنان هموار است چرا که آبی‌ها در ادامه لیگ نیز بازی‌های دشواری پیش رو نخواهند داشت. میزبانی از صنعت نفت دیگر بازی استقلال تا پایان نیم فصل است.

این بازی نیز برای وینفرد شفر و شاگردانش یک فرصت طلایی است تا شاید استقلال امتیازهای عقب مانده در لیگ را جبران کند و به شرایط بهتری دست یابد. صنعت نفت آبادان هم به رغم آنکه در لیگ هجدهم نسبت به دیگر تیم‌های خوزستان نتایج مطلوب‌تری به دست آورده اما آن تیم با صلابت نیست و استقلال می‌تواند از این تیم هم امتیاز کامل را بگیرد. دیگر بازی استقلا‌ل مقابل سپیدرود رشت است. تیمی که جزو قعرنشین‌های لیگ محسوب می‌شود و شرایط مناسبی ندارد.

بدون شک اگر کسر امتیاز از استقلال خوزستان نبود، اکنون این تیم وضعیت اسفبارتری را هم تجربه می‌کرد اما این تیم به سبب امتیازی که از استقلا‌ل خوزستان کسر شده حالا چند پله‌ای در جدول صعود داشته است. با این حال سپیدرود نیز نمی‌تواند حریف سرسختی برای استقلا‌ل باشد و آبی‌ها چنانچه قدر این بازی را بدانند بدون شک امتیاز کامل بازی با نماینده فوتبال رشت را هم خواهند گرفت.

به جز پدیده که در صدر جدول قرار دارد و برنامه این بازی نیز از سوی سازمان لیگ به باشگاه استقلا‌‌ل ابلاغ شده، سایر بازی‌های استقلا‌‌ل در نیم فصل لیگ هجدهم مقابل تیم‌هایی است که برای نیفتادن می‌جنگند. هم استقلال خوزستان، هم سپیدرود و حتی صنعت نفت آبادان تیم‌هایی هستند که ماندن در لیگ برای‌شان به نوعی آرزو است.

حال این وضعیت برای آبادانی‌ها قدری قابل تحمل‌تر است و آنها شرایط مناسب‌تری را تجربه می‌کنند اما جدول نشان می‌دهد که استقلا‌ل در هفته‌های آتی در حقیقت مقابل رتبه دو رقمی‌ها قرار می‌گیرد و انتظار است که با این داشته‌ها از پس بازی‌های پیش رو برآید و نتایجی به دست آورد که منجر به ارتقای جایگاهش شود.