صالحی امیری:در حال تدبیر مواضع فیفا نسبت به فدراسیون فوتبال هستیم

 سیدرضا صالحی امیری درباره صحبت های سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس درباره قانون بازنشستگی و بازنشسته بودن خودش گفت: خواهشم این است با عزیزانی صحبت کنید که در فرایندها باشند. با همکاری وزیر ورزش در تلاش هستیم تا با کمترین چالش از این مشکل عبور کنیم. در حال تلاش حداکثری برای اجرای بدون کم و کاست قانون با کمترین هزینه برای ورزش هستیم.

وی افزود: آخرین جلسه ما روز گذشته بوده است. تقریبا تمام فدراسیون ها را عبور کردیم و الان راجع به فوتبال هم آخرین جلسات را با آقای تاج داشته ایم. تصمیماتی گرفته ایم. با نهاد نظارتی یعنی بازرسی کل و سایر نهادها در تعامل هستیم. استراتژی کمیته المپیک اجرای قانون با کمترین هزینه برای ورزش کشور است. هر روز جلسات به صورت فشرده ادامه دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: این فرد در جریان فرایندها قرار ندارد. نمی دانم چگونه با کسانی صحبت می کنید که یک دقیقه هم با من یا وزیر صحبت نکرده اند و در جریان این مسائل نیست. نمی دانم رابطه ایشان با ورزش چیست. من، وزیر و سایر فدراسیون ها اطلاعی از این شخص نداریم. تلاش کردم با ایشان صحبت کنم و در جریان قرار بدهم ولی امکان ارتباط برقرار نشد.

صالحی امیری در واکنش به اینکه این نماینده اعلام کرده او هم شامل قانون بازنشستگی است، گواهی خود را نشان داد. در این نامه آمده است: «گواهی می شود آقای سیدرضا صالحی امیری کارشناس نهاد ریاست جمهوری بوده و وضعیت فعلی وی کارشناسی عالی نهاد مقام همطراز استاندار می باشد.»

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه گفت: همه افراد در کشور مقابل قانون برابر هستند. نماینده مجلس که نهاد نظارتی نیست. مسئولان نظارتی با ما ارتباط و صحبت دارند. خواهشم از رسانه ها این است با کسانی صحبت کنید که قانون را تشریح کنند نه اینکه درباره افراد صحبت کنند.

صالحی امیری درباره وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: ما هر روز با مهدی تاج و فدراسیون فوتبال صبح و عصر جلسات فشرده داریم. روز گذشته جلسه ای در این ارتباط با آقایان داورزنی و سلطانی فر داشتیم. مسیری را انتخاب می کنیم که کمترین هزینه را به  فوتبال وارد کند. کسی مخالف اجرای قانون در فدراسیون فوتبال نیست. آقای تاج هم گفت تابع صد درصد قانون هستیم.

وی افزود: بنده به توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک، اینفانتینو رئیس فیفا و شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفتم این قانون پارلمان است و نباید مداخله خارجی شود ولی متاسفانه مواجه شدیم با مواضعی از سوی فیفا که داریم تدبیر می کنیم. این تدبیر حساب شده و دقیق است.