درد مشترک پرسپولیس و استقلال در این فصل

در بازی روز گذشته پرسپولیس تهران مقابل تراکتورسازی تبریز شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم پرسپولیس در گلزنی ناکام بودند و دو تیم در نهایت به تساوی بدون گل رضایت دادند. پرسپولیسی‌ها در رقابت‌ها این فصل در یازده بازی برگزار شده‌ی خود ۱۱ گل به ثمر رسانده‌اند که به طور میانگین یک گل زده در هر بازی می‌شود.

پرسپولیسی‌ها در لیگ دوازدهم در پایان یازده بازی، ۶ گل زده بودند که بدترین عملکرد آن‌ها در تاریخ لیگ برتر است. سرخپوشان پایتخت در لیگ سیزدهم هم ۹گل در یازده بازی زده بودند. بعد از لیگ دوازدهم و سیزدهم، عملکرد پرسپولیس در این فصل از نظر تعداد گل در پایان یازده بازی در لیگ برتر، بدترین عملکرد آن‌ها در تاریخ این رقابت‌ها است.

رقیب سنتی پرسپولیسی‌ها، استقلال تهران هم از نظر گلزنی عملکرد خوبی همراه با وینفرد شفر آلمانی در این فصل نداشته. استقلالی‌ها در دوازده بازی برگزار شده‌ی این فصل خود، ۱۰ گل زده‌اند. بعد از لیگ هفدهم که آبی‌های پایتخت در دوازده بازی ابتدایی خود ۶گل زده بودند، شاگردان شفر در رقابت‌های این فصل در پایان دوازده بازی، بدترین عملکرد استقلال در گلزنی در تاریخ لیگ برتر را از خود به جای گذاشته‌اند.