صالحی‌امیری: تصمیم درباره فوتبال تدبیر مشترک وزارت و کمیته بود

سیدرضا صالحی امیری در نشست وزیر با روسای فدراسیون‌ها گفت: از همه بازنشستگان عزیز که سرمایه های ورزش هستند قدردانی و برایشان در سنگر جدید آرزوی موفقیت می کنم. شهادت می دهم همه فدراسیون‌های ما با قانون منع بکارگیری بازنشستگان، با اخلاق و در چهارچوب قانون رفتار کردند.

وی درباره شرایط فوتبال و مهدی تاج، اظهار داشت: در خصوص فدراسیون فوتبال هم تصمیم، محصول تدبیر مشترک وزیر ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بود که با اجرای بی کم و کاست قانون ایثارگران و با کمترین خسارت برای کشور این اتفاق صورت بگیرد.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: قانون ایثارگران ظرفیتی را پیش بینی کرده که هر کسی می تواند در چهارچوب قانون از آن استفاده کند و فضاسازی ها یا ناشی از جهل و یا بر پایه عناد است.

صالحی‌امیری درباره برنامه‌های المپیک 2020 توکیو، عنوان کرد: المپیک ۲۰۲۰ از الان آغاز شده و اجلاس آن فردا در توکیو برگزار می شود و با نظمی آهنین و منطقی کار ها پیش می رود. ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک هم به صورت منظم با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار می شود و کمیته ملی المپیک بدون هیچ چالشی با وزارت ورزش و جوانان در مسیر المپیک گام بر می دارد. از فدراسیون‌ها می خواهیم با تمام توان در جهت کسب سهمیه المپیک تلاش کنند.

وی در پایان گفت: ماه بعد مجمع عمومی و سالیانه کمیته ملی المپیک با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار می شود و از همه دوستان می خواهیم در این مجمع حضور فعال داشته باشند.