موضع باشگاه استقلال در مورد بازیکنان خارجی و لیست جدید وینفرد شفر

علی خطیر در حاشیه دیدار امروز استقلال برابر صنعت نفت آبادان گفت: در این که شرایط استقلال خوب نیست ما هم قبول داریم زیرا نتوانستیم در نیم فصل اول نتایج قابل قبولی کسب کنیم  اما با برنامه ریزی ای که انجام دادیم به دنبال این هستیم با جذب بازیکنان خوب، بتوانیم نیم فصل  دوم را با قدرت آغاز کرده و استقلال را به جایگاه واقعی اش که همان صدر جدول لیگ برتر است، برسانیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نیومایر و الحاجی گرو از استقلال جدا خواهند شد یا خیر؟ گفت: این موضوع بستگی به نظر سرمربی تیم دارد و اگر شفر صلاح بداند آنها جدا خواهند شد و در غیر این صورت این دو بازیکن در استقلال ماندگار خواهند شد. ما نمی توانیم در این خصوص نظر نهایی بدهیم و این سرمربی است که تصمیم اول و آخر را خواهد گرفت.

خطیر درباره پرونده گومز اظهار داشت: ما مستندات خود را ارائه کرده ایم و مورد قبول هم واقع شده اما باید منتظر نتیجه رأی نهایی بمانیم و ببینیم دادگاه گس چه تصمیمی خواهد گرفت.

معاون ورزشی باشگاه استقلال در مورد وضعیت بویان، تصریح کرد: این بازیکن رقم زیادی از استقلال می خواهد. ما باید اگر می خواهیم با بازیکن خارجی تسویه حساب کنیم همان زمان که در ایران است این کار را انجام دهیم زمانی که موضوع به فیفا کشیده می شود کار به مراتب برای ما سخت تر می شود. مضافا بر اینکه این روزها حمایت زیادی از بازیکنان خارجی در فیفا می شود و این برای تمامی باشگاه ها خوب نیست.

وی در خصوص وضعیت پادووانی افزود: در حال حاضر عضو کادر فنی استقلال است و ما برای او احترام خاصی قائلیم. بخشی از مطالبات او را پرداخت کرده ایم و به دنبال این هستیم با توجه به اینکه مدتها است خانواده خود را ندیده، هم برای دیدار آنها به برزیل رفته و هم دوست دارد مراحل درمان خود را در کشور خودش انجام دهد. اما او بازیکن بزرگی است، استقلال را دوست دارد و مطمئنا وقتی باز گردد عضو کادر فنی استقلال خواهد بود.

خطیر در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای حضور موفق در لیگ قهرمانان را دارید؟ خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که بتوانیم با جذب بازیکنان پرقدرت، هم لیگ برتر را با قدرت ادامه داده و هم در لیگ قهرمانان حضور خوبی داشته باشیم تا از حیثیت و فوتبال ایران در آسیا دفاع کنیم.

معاون ورزشی باشگاه استقلال در پایان یادآور شد: استقلال این روزها به هوادارانش نیاز مبرمی دارد. درست است که شرایط تیم مطلوب نیست اما حمایت این عزیزان می تواند کمک موثری در گرفتن نتایج در لیگ برتر داشته باشند.