اگر تلاش وزیر ورزش نبود، مجوز حرفه‌ای پرسپولیس صادر نمی‌شد

مجمع عمومی باشگاه پرسپولیس تهران امروز (شنبه) با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، محمدرضا داورزنی معاون قهرمانی وزیر، حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، نمایندگان سازمان حسابرسی و برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و امور دارایی و مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد.

در این جلسه گرشاسبی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گزارشی از عملکرد هیئت مدیره در حوزه‌های مختلف اداری، آموزشی، ساختاری، آکادمی فوتبال و فنی ارائه کرد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان به منظور ایجاد ساختار قانونی برای باشگاه پرسپولیس و حرکت در مسیر رو به رشد تقدیر کرد و اظهار داشت: با حمایت وزیر ورزش پرونده‌های حقوقی باشگاه پرسپولیس پیگیری و خطرات اصلی رفع شده است. دو بار هم پرونده پرسپولیس در دادگاه CAS با تخفیف ویژه روبه‌رو شد، به طوری که بار اول پرداخت ۶۰۰ هزار دلار به ۲۰۰ هزار دلار کاهش یافت و در جریان شکایت باشگاه ریزه‌اسپور هم بدهی ۸۰۰ هزار یورویی به ۵۰ هزار یورو تبدیل شد.

وی در ادامه به فرایند گرفتن مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس اشاره و تأکید کرد: اگر تلاش وزیر ورزش و جوانان صورت نمی‌گرفت، مجوز حرفه‌ای پرسپولیس صادر نمی‌شد.

در این مجمع طیبی، مدیرکل دفاتر شرکت‌های دولتی گفت: پیگیری‌های خوبی درباره پرونده‌های حقوقی از سوی وزیر ورزش و جوانان و اعضای هیئت مدیره صورت گرفته تا جایی که حساب‌های مالی و گزارش‌های حسابرسی به یک ساماندهی خوبی رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با این روند باشگاه پرسپولیس از زیاندهی به سمت سوددهی برود.

در ادامه هم گزارش حسابرس و بازرس قانونی ارائه شد و بحث و بررسی‌های لازم در خصوص آن صورت گرفت.

جعفر کاشانی، عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس هم با تقدیر از حمایت‌های ویژه سلطانی‌فر اظهار داشت: امروز خوشحالم که کار‌های سازنده خوبی در هیئت مدیره صورت گرفته است. هیچ‌گاه به این خوبی کار نشده بود، به طوری که نتایجش را هم در میدان می‌بینیم که امیدوارم این روند منجر به شکوفایی باشگاه شود و به معنای واقعی باشگاهداری در کشور محقق شود که این مهم تأثیرات اجتماعی قابل توجهی هم در کشور خواهد داشت.

وی مشکلات سال‌های گذشته پرسپولیس را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: عدم درایت در انتخاب افراد در مجموعه پرسپولیس در گذشته باعث قصه پرغصه پرسپولیس شده بود، اما امروز شرایط با حمایت و توجه وزیر ورزش و جوانان و اقدامات خوبی که انجام شده اوضاع تفاوت بسیار کرده است.