جابه‌جایی‌های مرموز؛ قطبی به‌جای برانکو، برانکو به‌جای کی‌روش

فوتبال ایران شرایط بسیار پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد؛ از بحث تعلیق برای به‌کارگیری قانون منع بازنشستگان گرفته تا تورنمنت مهمی چون جام ملت‌های آسیا که یوزهای کشورمان سودای قهرمانی در آن را دارند.

اما با این حال سرنوشت نیمکت تیم ملی یکی از مهمترین مباحثی به‌حساب می‌آید که هر روز خبرهای خاصی در مورد آن منتشر می‌شود و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد این موضوع وجود دارد.

از طرفی خیلی‌ها حضور افشین قطبی در رأس نیمکت فولاد خوزستان شایعات به‌وجود آمده را چند برابر کرده؛ چرا که خیلی‌ها معتقداند که امپراطور می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای جانشینی برانکو در پرسپولیس به‌حساب بیاید و با این اوصاف فدراسیون با خیالی راحت و به دور از فشار هواداران سرخ‌پوش می‌تواند برانکو ایوانکوویچ را به‌عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کند.

احتمال جابه‌جایی‌‎های فوق زمانی به حداکثر سوق داده خواهد شد که تیم ملی هر نتیجه‌ای به غیر از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دست یابد؛ البته تعریف‌وتمجیدهای وزیر از برانکو قبل و بعد از فینال آسیا از برانکو، همچنین حضور افرادی چون هومن افاضلی در فدراسیون فوتبال که از حامیان اساسی برانکو به‌حساب می‌آیددیگر دلالیل هستند که حضور برانکو در تیم ملی را محتمل‌تر می‌کنند.

البته پایان دوران پوتین - مدودف، تاج و کفاشیان به دلیل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان ادله دیگری برا رخ دادن جابه‌جایی ‌های مرموز فوق خواهد بود؛ چرا که پس از تاج دیگری کسی از کی‌روش حمایت نخواهد کرد و مرد پرتغالی خوب می‌داند که پس از جام ملت‌ها جایی در فوتبال ایران نخواهد داشت و به همین خاطر هم هست که بلیت بازگشت از امارات به تهران را برای خود رزرو نکرده است.