خط و نشان سرمربی ژاپن برای رقبای حاضر در جام ملت‌ها آسیا

"هاجیمه موریاسو" سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن اسامی ۲۳ بازیکن خود برای حضور در بازی‌های جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا در امارات را اعلام کرد. این مربی هدف تیمش را کسب پنجمین قهرمانی در رقابت‌های جام ملت‌ها عنوان کرد.

ژاپن تا کنون چهار بار قهرمان جام ملت‌ها شده که آخرین آن سال ۲۰۱۱ بود و حالا موریاسو مدعی است هدف تیم جوانش بازگرداندن این جام به ژاپن است.

نکته جالب در فهرست ژاپن این است که نام هیچ بازیکنی از تیم کاشیما آنتلرز قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در این فهرست دیده نمی‌شود.

او در این باره گفت: البته من از بازیکنان با تجربه‌ای که به جام جهانی رفتند و کسانی که چندین سال ژاپن را هدایت کردند، کمک می‌خواستم.

بسیاری از بازیکنان که ما در این مقطع انتخاب کرده ایم، تجربه محدودی دارند. من آن‌ها را به این امید انتخاب کرده ام که مالکیت تیم را به عهده بگیرند و تیم ملی خود را بسازند و برای کسب عنوان قهرمانی بازی کنند.

با این حال، در این تیم جوانان یویا اوزاکو، مهاجم وردربرمن و یوتو ناگاتومو، مدافع گالاتاسرای که هر 2 در جام جهانی گذشته بازی کردند، حضور دارند.

ژاپن در سال‌های ۱۹۹۲، ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱ جام ملت‌های آسیا را به دست آورد، اما در آخرین دوره، سال ۲۰۱۵ در استرالیا، شکست خورد.

موریاسو گفت: "تیم ملی ژاپن نتوانست دوره گذشته عنوان قهرمانی را به دست آورد. ما جام ملت‌ها را فتح خواهیم کرد و قهرمانی را به ژاپن بازمی گردانیم.

جام ملت‌های آسیا از روز ۵ ژانویه (۱۵ دی) در امارات آغاز خواهد شد و تیم ملی ژاپن روز ۹ ژانویه در اولین بازی به مصاف ترکمنستان خواهد رفت.

ستاره‌هایی مثل کاگاوا و اوکازاکی که جزو بهترین لژیونر‌های فوتبال ژاپن محسوب می‌شوند، جایی در این فهرست ندارند و در جام ملت‌های آسیا حضور نخواهند داشت. حتی «ها سه به» که چندی پیش به عنوان بهترین لژیونر آسیایی سال ۲۰۱۸ انتخاب شد، در جام ملت‌ها حضور نخواهد داشت.

از تیم کاشیما آنتلرز که قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد، هیچ بازیکنی به تیم ملی دعوت نشده است. البته یوما سوزوکی به دلیل مصدومیت حضور در این تورنمنت را از دست داده است.

فهرست ۲۳ نفره تیم ملی فوتبال ژاپن:

  • دروازه بان: هیگاشیگوچی ماساکی (گامبا اوزاکا) – گوندا شوئیچی (ساگان توسو) – دنیل اشمیت (وگالتا سندای)
  • مدافع: یوتو ناگاتومو (گالاتاسرای) – ماکینو توموآکی (اوراوا رد دایموندز) – یوشیدا مایا (ساوتهمپتون) – ساساکی شو (هیروشیما سانفرس) – هیروکی ساکای (المپیک مارسی) – سی مورویا (اف سی توکیو) – گنتا میورا (گامبا اوزاکا) – تاکهیرو تومیاسو (سنت ترویدن)
  • هافبک: توشیهیرو آویاما (هیروشیما سانفرس) – گنکی هاراگوچی (هانوفر) – گاکو شیباساکی (ختافه) – واتارو اندو (سنت ترویدن) – جونیا ایتو (کاشیوا ریسول) – شویا ناکاجیما (پورتیموننزه) – تاکومی مینامینو (رد بول سالزبورگ) – هیدماسا موریتا (کاواساکی فرونتال) – ریتسو دوان (خرونینخن)
  • مهاجمان: یویا اوساکو (وردربرمن) – تاکوما آسانو (هانوفر) – کویا کیتاگاوا (شیمیزو اسپالس)
  • یازده لژیونر در این فهرست حضور دارند و دوازده بازیکن حاضر در جام ملتها، بازیکنان جی لیگ هستند.