استقلال یک دفاع آخر کارکشته می‌خواهد

با صادق ورمزیار، پیشکسوت آبی‌پوشان در خصوص آخرین وضعیت تیم استقلال به گفتگو نشستیم.
* آخرین بازی استقلال مقابل پدیده چطور بود؟
مصاف آخر استقلال در قیاس با دیدار‌های گذشته این تیم با اینکه نتیجه تساوی را دربرداشت، اما متفاوت بود. بعد از پیروزی آبی‌ها برابر استقلال خوزستان، صنعت نفت و سپیدرود اعتماد به نفس به تیم برگشته بود و به نظر می‌رسید این اعتماد به نفس در بازیکنان به طور واضح نمایان شد. چیدمان مهره‌ها نسبت به قبل بهتر شده بود و این کمک خوبی به ریتم و آهنگ بازی کرد.
* استقلال نیم‌فصل اول را چطور دیدید؟
شرایط آبی‌ها، شرایط ایده‌آلی نبود. اگر بخواهیم به صورت کمیت بگوییم شرایط ۷۰ درصدی بر تیم حاکم بود. روند صعودی استقلال از هفته یازدهم به بعد شکل گرفت و مجموعه همزمان با کسب نتیجه، آرامش و حاشیه امن را کسب کرد.
* الحاجی گرو و نیومایر از استقلال رفتنی شدند...
تصمیم درستی بود. آن‌ها بازیکنان سطح بالایی نبودند و هم‌سطح مهره‌های داخلی‌مان بودند. معمولاً به این دلیل که هزینه زیادی برای خارجی‌ها می‌شود باید افرادی جذب شوند که یک سر و گردن از خودمان بالاتر باشند و بتوانند بار سنگین تیم را به دوش بکشند، اما متأسفانه چیزی از آن‌ها ندیدیم.
* استقلال نیاز به جذب چه بازیکنانی دارد؟
نیاز این روز‌های استقلال یک دفاع آخر خوب است. کسی که کارکشته و باتجربه باشد و در بحث دفاعی تزلزلی نداشته باشد. در بین مدافعان راست و چپ اگر زکی‌پور و وریا غفوری در همین شرایط چند بازی آخر بمانند مشکلی وجود ندارد. از بین دیگر پست‌های تیم به نظر می‌رسد آبی‌ها نیاز به یک تمام‌کننده دارند. کسی که در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کمک‌حال استقلال باشد. در بین مهاجمان فعلی مثل تبریزی، باقری و... در لیگ برتر باید روی آن‌ها حساب کرد و در آسیا یک مهاجم خارجی نیاز است.
* و، اما حرف آخر...
امیدوارم تعطیلات تقریباً ۵۰ روزه لیگ برتر فرصت خوبی برای احیای استقلال باشد. مطمئن هستم آن‌ها می‌توانند در کورس قهرمانی بین دیگر مدعیان بجنگند!