شاگردان کی روش به دنبال شکست فلسطین

تیم ملی فوتبال ایران که از دوشنبه هفته جاری مرحله اول آخرین اردوی آماده سازی خود پیش از جام ملت های ۲۰۱۹ امارات را با ۲۱ بازیکن در کمپ اسپایر دوحه آغاز کرده است دوشنبه هفته آتی (۳ دی) در دیداری تدارکاتی به مصاف فلسطین می رود که این بازی در ورزشگاه الدحیل برگزار می شود.

ایران و فلسطین تاکنون ۶ بار با هم بازی کرده اند که سهم ملی پوشان فوتبال کشورمان ۳ پیروزی بوده و ۲ دیدار هم با تساوی به اتمام رسیده است.

این ۲ تیم نخستین بار ۲۶ می ۲۰۰۰ ( ۶ خرداد) ۷۹ در چارچوب رقابت های غرب آسیا به مصاف هم رفتند. در آن دیدارها که در نهایت با قهرمانی شاگردان جلال طالبی به اتمام رسید تیم ایران در دومین بازی خود در مرحله گروهی مقابل فلسطین قرار گرفت که آن بازی با تساوی یک بر یک به اتمام رسید. علی سامره برای ایران و فهد الحافی برای فلسطین گلزنی کردند.

حدود ۲ سال بعد ایران و فلسطین در بازی های غرب آسیا در کویت مقابل هم قرار گرفتند که آن بازی ۴ آوریل ۲۰۰۲ برگزار شد و در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ پایان یافت. تیم ملی فوتبال کشورمان در آن مسابقات با هدایت همایون شاهرخی شرکت کرد و در نهایت پس از کویت میزبان و بالاتر از سوریه، فلسطین و قطر در جایگاه دوم ایستاد.

سومین بازی یوزها مقابل شوالیه های کنعان ۳۰ جولای ۲۰۰۶ (۸ مرداد ۸۵) و بار دیگر در مسابقات غرب آسیا انجام شد که با تساوی بدون گل به اتمام رسید تا ملی پوشان ایرانی در توقف مقابل حریف هت تریک کرده باشند.

نخستین پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل این کشور اشغالی ۲۰ ژوئن ۲۰۰۷(۳۰ خرداد ۸۶) رقم خورد که شاگردان پرویز مظلومی در آن بازی توانستند با نتیجه ۲ بر صفر فلسطین را شکست دهند. میلاد میداوودی و مهدی رجب زاده برای تیم ب ایران در آن دیدار گلزنی کردند و البته در نهایت ایرانی ها عنوان قهرمانی را به دست آوردند.

یک سال بعد یعنی در تاریخ ۷ آگوست ۲۰۰۸ ( ۱۶ مرداد ۸۷) که ایران با سرمربیگری علی دایی میزبان مسابقات غرب آسیا بود و در نهایت جام قهرمانی را بالای سر برد توانستیم در نخستین بازی مرحله گروهی با نتیجه ۳ بر صفر فلسطین را شکست دهیم که کیانوش رحمتی، غلامرضا رضایی و سید جلال رافخایی گلزنان ایران در آن دیدار بودند.

آخرین بازی ایران و فلسطین هم دیداری تدارکاتی بود که ۵ اکتبر ۲۰۱۱ (۱۳ مهر ۹۰) و در نخستین روزهای سرمربیگری کارلوس کی روش در ورزشگاه آزادی برگزار شد و ملی پوشان ایرانی قاطع ترین برد تاریخ خود مقابل این حریف عرب را با نتیجه هفت بر صفر کسب کردند. محمد قاضی، کریم انصاری فرد، جواد نکونام، پژمان منتظری، پژمان نوری و جواد کاظمیان ( ۲ گل) در آن دیدار برای ایران گل زدند.

در مجموع این ۶ بازی ایران ۱۵ بار دروازه حریف را باز کرده و سه گل هم دریافت کرده است.