علی ستاره‌ای که هرگز به اوج نخواهد رسید!

تاتنهام در چندسال اخیر توانسته ستاره‌های بزرگی را به دنیای فوتبال هدیه کند، از گرت بیل تا مرد سال فوتبال جهان، لوکا مودریچ و هری کین و حالا هم دله علی، ستاره‌ای که از جنبه می‌تواند امیدبخش انگلیسی‌های به خواب رفته باشد و در جمع برترین‌های دنیا، پرچم‌دار سه‌شیرهای بی نماینده باشد!

دله علی فقط 22 سال دارد، در میان انگلیسی‌های سرشناس یک دهه اخیر به جرئت می‌توان گفت که او ارزشمندترین و خوش‌آتیه‌ترین بوده است که توانسته خود را به دنیای فوتبال تحمیل کند، او در 164 دیداری که با پیراهن اسپرزها به میدان رفته است توانسته 51 گل و 44 پاس گل را در کارنامه‌ خود به ثبت برساند و نشان بدهد و که در اوج جوانی از پختگی و تجربه ایده‌آلی بهره می‌برد.

 

مطمئناً باشگاه‌های بزرگ چنین طعمه‌ای را به حال خود رها نخواهند کرد و همین حالا هم او را زیر نظر گرفته‌اند تا در زمان مناسب او را شکار کنند، اما مسئله‌ای مهم تمام مشتریان او را دچار شک و تردید می‌کند تا علی جوان آرام آرام از سوی باشگاه‌های بزرگ طرد شود و خط قرمز بزرگی بر روی نامش قرار بگیرد؛ هراندازه که دله علی مستعد شکوفایی است، به همان اندازه نیز مستعد پایان یافتن است، چرا که او به لحاظ رفتار حرفه‌ای در وضعیت وخیمی قرار دارد.

او جزء استثناهای فوتبال اروپاست که با وجود دست‌یابی به جایگاهی بزرگ به لحاظ اخلاقی و رفتاری لایق آن نیست، به زبان ساده‌تر دله علی آخرین نسخه ماریو بالوتلی است! کافیست به نمایش‌های این ستاره انگلیسی دقت کنید تا هرج و مرج طلبی و زننده‌ترین رفتارهای ممکن را در او ببینید! از توهین به بازیکنان رقیب، تا درگیری با تماشاگران و انجام انواع رفتارهای غیرورزشی و... او حتی در دنیای شخصی خود نیز چارچوب‌های یک ستاره را رعایت نمی‌کند و همانند فاجعه‌ای که در سال گذشته از او برملا شد و فایل ویدئویی شخصی‌اش دست به دست چرخید، شخصیت خود را به زیر سوال می‌برد.

دله علی هرگز به جایگاهی بزرگ‌تر از آنچه که امروز در آن قرار دارد نخواهد رسید، فوتبال اروپا سال‌ها پیش با بی‌اخلاق‌ترین بازیکنان دنیا کلنجار رفته است و دیگر خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای نخواهد کرد و دردسر برای خود نخواهد خرید! ستاره 22 ساله تاتنهام هنوز متوجه این وضعیت نیست و مسیر اشتباهات را با بالاترین سرعت ممکن طی می‌کند و باورش بر رسیدن به مقصدی رویایی است، غافل از اینکه پایانی ناگوار انتظارش را می‌کشد!