واکنش برانکو به میزان محبوبیتش/ بهترین مربی آسیا هستم

برانکو ایوانکوویچ که هم اکنون برای تعطیلات سال نو در کرواسی بسر می‌برد، در مصاحبه‌ با وچرنی اظهارداشت:

وی در این مصاحبه در مورد مسائل مختلف صحبت کرد که متن آن به شرح زیر است:

*هم شما و هم زوران مامیچ می‌توانستید به عنوان مربی سال قاره آسیا برگزیده شوید.اما این عنوان به اویاوا، سرمربی کاشیما آنتلرز داده شد.

این گزینش ربط به موفقیت تیم کاشیما آنتلرز داشت که به قهرمانی لیگ قهرمانان رسید.در مجموع دو مصاف رفت و برگشت، آنها خیلی بهتر از ما نبودند.مامیچ امکان نداشت چون مراسم بهترین‌ها قبل از جام جهانی بود.به نظرم آنها توجه نکردند که پرسپولیس قهرمان ایران شد و به فینال لیگ قهرمانان رسید و حتی به خاطر جریمه فیفا امکان جذب بازیکن نداشت.پس به جرائت می‌گویم که بهترین مربی آسیا در سال 2018 بودم.

*محبوبیت شما در ایران تا چه حد است؟

ساده بگویم تا همین حد که یک میلیون و صد فالوور در اینستاگرام دارم.همین به قدر کافی به شما می‌گوید چقدر محبوب هستم.

*آیا پرسپولیس شما از العین مامیچ قوی‌تر است؟

العین امارات در واقع تیمی شگفتی‌ساز است.زیرا این که شما بتوانید قهرمان آفریقا و آمریکای لاتین را کنار بزنید، یک شگفتی است.همینطور یادآور این موضوع است که حتی کشورهای کوچک مثل کرواسی در جام جهانی در جمع تیم‌های بزرگ حهان، می‌توانند پیشرفت کنند.حال اگر بپرسید که ما از العین قوی‌تر هستیم، جواب می‌دهم قوی هستیم.چون در راه رسیدن به فینال لیگ قهرمانان، 2 تیم از امارات حریف ما بودند که بازی‌های بازی انجام دادیم.

*شما در حال کسب کردن موفقیت‌های بزرگ در  ایران هستید. آیا وقت آن نرسیده که گامی به جلو بردارید؟این که به تیمی بزرگ یا لیگی قوی‌تر بروید؟

مربیان کروات در سال جاری نتایج بزرگی گرفتند.نه فقط در آسیا بلکه در بلژیک هم ایوان لکو نتیجه گرفت اما با وجودی که تیم تحت امر دالیچ، نایب قهرمان جهان شد، هنوز به کرواسی به چشم یک قدرت نگاه نمی‌شود.از این جهت برای ما مربیان متخصص،‌خیلی سخت است که تیمی در لیگی قوی پیداکنیم.چون پیوسته از مربیان آلمانی، اسپانیایی و پرتغالی استفاده می‌شود. وضعیت من در ایران خیلی خوب است.توجه کنید که تیم من در مسیر فینال لیگ قهرمانان مقابل صدهزار تماشاگر بازی کرد.پس این دستاوردی اندک نیست.اینفانتینو، رئیس فدراسیون فیفا در تهران بود و مات و متحیر شده بود.به من گفت که به این هواداران می توانم افتخار کنم.پس لازم نیست که دنبال پول درآوردن باشم.

*باور شما در مورد دالیچ چیست؟آیا کسب مقام نایب قهرمانی، باعث ایجاد چالش‌های جدید برای وی نشده است؟

مسلم است که وقتی توجه مردم به تیم زیاد است و علاقه زیادی به تیم ملی دارند، کار ساده نخواهد بود.به نظرم زلاتکو کارش را خوب انجام داد.پول هم از راه خواهد رسید و او اکنون در بهترین سال‌های مربیگری اش است که بهترین کارها را می‌تواند انجام دهد.

نمراتی که برانکو به بازیکنان کرواسی در سال رو به پایان داد:

لوکا مودریچ (رئال مادرید) ۱۰

ماریو مانژوکیچ (یوونتوس) ۹

دانیل سوباسیچ (موناکو) ۸ 

ایوان راکیتیچ (بارسلونا) ۷ 

دژان لاورن (لیورپول) ۶

دوماگوی ویدا (بشیکتاش) ۵ 

مارسلو بروزوویچ ( اینتر) ۴

آنته ربیچ (اینتراخت) ۳ 

ایوان پریشیچ (اینتر) ۲ 

آندره کراماریچ (هوفنهایم) ۱