با این نفرات استقلال در آسیا به مشکل می‌خورد

یدالله اکبری از شرایط پایانی استقلال در نیم‌فصل لیگ برتر ابراز رضایت می‌کرد ولی معتقد بود این تیم باید با یارگیری خوب، خود را برای لیگ قهرمانان آسیا آماده کند.

وضعیت استقلال در نیم‌فصل اول را چطور ارزیابی می‌کنید؟
تیم با وضعیت بدی لیگ را شروع کرد و نتایجی گرفت که درخور نام استقلال نبود. باز هم اتفاقات دو فصل قبل در حال تکرار شدن بود ولی در ادامه این شرایط بهتر شد. البته یک نکته مهم در این تغییرات وجود داشت.

چه نکته‌ای؟
اینکه باز هم استقلال با تکیه بر نیرو‌های داخلی اش از جا بلند شد. گرو و نیومایر هیچ کاری در استقلال نکردند و فقط آمدند کلی دلار به جیب زدند و رفتند. البته این پول از جیب ما نرفت ولی قطعاً اعصاب‌خرابی اش برای هواداران و پیشکسوتان استقلال باقی ماند، چون هر زمان این دو به میدان می‌رفتند هیچ کاری نمی‌کردند. اصلاً اگر قرار بود این‌قدر ضعیف باشند چرا آن‌ها را آوردند؟ با این وجود دیدیم استقلال با تکیه بر نفراتی مانند قائدی، صیادمنش، باقری‌ها هم (روح‌الله و هم فرشید) نتایج خوبی در این اواخر گرفت.

وضعیت بالای جدول را چطور ارزیابی می‌کنید؟
وضعیت خیلی حساس است. وجود سه تیم هم‌امتیاز در بالای جدول نشان می‌دهد رقابت خیلی تنگاتنگ است و این البته به سود استقلال خواهد بود. اگر استقلال در تعطیلات خوب بسته شود و تمریناتِ هماهنگی درستی داشته باشد قطعاً می‌تواند در روز‌هایی که سه، چهار تیم بالای جدولی درگیر بزن بزن‌های بالای جدولی‌شان برای کسب امتیاز در دیدار‌های رودررو با هم هستند خودش را بالا بکشد و حتی برای قهرمانی بجنگد. گر چه مهمتر از آن لیگ آسیاست.

چطور؟
استقلال تیم خوبی دارد ولی در حد لیگ خودمان خوب است. وقتی العین را روبه‌روی رئال دیدیم متوجه شدیم استقلال برای صعود از گروهی که الهلال و الدحیل هم در آن هستند باید یکی، دو بازیکن بین‌المللی خوب بگیرد. اگر این اتفاق نیفتد امیدی به استقلال نخواهیم داشت. با این وجود باید تأکید داشت بدون یارگیری درست، روز‌های سختی در انتظار استقلال است.