بازتاب غیبت هافبک تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا

مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات در حالی از ۱۵ دی با دیدار تیم‌های امارات و بحرین آغاز می‌شود که تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی روش در گروه D این مسابقات با یمن، ویتنام و عراق همگروه است و تلاش می‌کند تا به عنوان قهرمانی برسد.

کارلوس کی روش برای انتخاب ۲۳ بازیکن نهایی خود، سعید عزت اللهی، علی کریمی، سید حسین حسینی، محمدرضا خانزاده، علی علیپور و علی قلی زاده را از فهرست تیم ملی خط زد تا دیگر بازیکنان آماده حضور در جام ملت‌ ها شوند. رسانه‌ مطرح فور فور تو پس از اعلام 23 بازیکن نهایی تیم ملی، درباره غیبت علی کریمی به دلیل مصدومیت نوشت: تیم ملی فوتبال ایران پیش از آغاز مسابقات جام ملت های آسیا ضربه بزرگی خورد و هافبک خود را به دلیل مصدومیت از دست داد.

این رسانه ادامه داد: این اتفاق زمانی رخ داد که پس از مصدومیت سعید عزت اللهی، مشخص شد که علی کریمی، هافبک باشگاه استقلال ایران هم در جام ملت ها حضور ندارد تا بازی ها جام ملت ها را از دست دهد. ابتدا اعلام شد این بازیکن به مسابقات می رسد اما در ادامه از فهرست کی روش خط خورد تا بازی های امارات را از دست دهد. هنوز وضعیت مصدومیت این بازیکن مشخص نشده اما از سال 2016 ده بازی برای ایران انجام داده و غیبت او تاثیرگذار خواهد بود.

تیم ملی فوتبال ایران سابقه 3 قهرمانی در جام ملت های 1968 ، 1972  و 1976 را دارد و در جام جهانی 2018 روسیه نیز عملکرد خوبی داشت و در صدد هستند تا نتایج خوبی بگیرند. شاگردان کی روش در مسابقات امارات با یمن، ویتنام و عراق همگروه هستند.