بررسی عملکرد دروازه بان های تیم ملی/ پشت پرده خط خوردن گلر استقلال از تیم ملی

گروه ورزشی- خط خوردن حسین حسینی از لیست تیم ملی برای جام ملت های آسیا مهم ترین خروجی این لیست نبود اما بررسی عملکرد دروازه بان های دعوت شده به اردو پیش از جام ملت های آسیا، و همینطور عملکرد سید حسین حسینی مقابل فلسطین نشان می دهد دعوت نشدن گلر استقلال اصلا عجیب نیست.

به گزارش افکارنیوز، خط خوردن حسینی از لیست کی روش می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و یکی ازمهم ترین آن ها عملکرد گلر استقلال در دیدار برابر فلسطین است.

صحنه گل دریافتی تیم ملی مشخص می کند حسینی روی خروج خود تردید می کند و به طور کل در مواجهه با ضربه سر بازیکن فلسطین، نمایش قابل قبولی ارائه نمی دهد تا یکی از دلایل خط خوردن وی همین صحنه قلمداد شود.

خروج گلر استقلال از تیم ملی حتی با واکنش شفر هم روبه رو شد. سرمربی استقلال در این خصوص گفت: بابت خط خوردن حسینی هم خیلی ناراحتم. او دروازه‌بان بسیار خوبی است. چند هفته است با تیم ملی تمرین می‌کند و نمی دانم چرا باید از تیم ملی کنار رفته باشد. دلیلش را نمی‌دانم.

در واقع مقایسه عملکرد دروازه‌بان استقلال با سه دروازه‌بانی که در اردوی تیم ملی ماندگار شدند نشان می‌دهد کنار گذاشته شدن او از این تیم غیرمنطقی نبوده است.

نخستین جایگاه ترکیب اصلی و نخستین شماره پیراهن تیم ملی ایران بدون شک در اختیار بیرانوند است. دروازه بان اول پرسپولیس سال فوق العاده ای را پشت سرگذاشته است. آمار بیرانوند در تیم ملی فوق العاده است. او در 25 بازی ملی‌اش، پانزده بازی را همراه کلین شیت تمام کرده است. یازده کلین شیت او مربوط به مسابقات انتخابی جام جهانی روسیه است و یکی از آن ها هم در مقابل مراکش در جام جهانی به دست آمد. او در 1062 دقیقه ای که درون دروازه ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی ایستاده بود، تنها دو گل دریافت کرد. او همین تعداد گل را در جام جهانی مقابل تیم های پرستاره پرتغال و اسپانیا دریافت کرده است.

گلر پرسپولیس در لیگ هم عملکرد درخشانی داشته است. او از ابتدای فصل در یازده رقابت پرسپولیسی ها درون دروازه ایستاده است که هفت بازی را با دروازه بسته به پایان رسانده است. بیرانوند در این یازده بازی بیش از هزار دقیقه حضور ثابت داشته است تا تنها نکته منفی کارنامه اش دریافت چهار گل باشد. این عملکرد در نشان می دهد او در هر کدام از بازی هایی که گل خورده، تنها یک بار دروازه‌اش باز شده است.

بررسی عملکرد امیر عابد زاده در لیگ پرتغال هم نشان می دهد او شانس زیادی برای دعوت شدن به تیم ملی داشته است. امیرعابدزاده در چهارده بازی این فصل تیمش به میدان رفته است. سیزده بازی در لیگ پرتغال و یک بازی در مسابقات آلیانز کاپ که با کلین شیت او به همراه بود. در 1170 دقیقه ایستادگی عابدزاده درون دروازه ماریتیمو، او شانزده گل دریافت کرده تا اندکی بیشتر از 270 دقیقه دروازه اش را بسته نگه داشته باشد. او که مجموعا در 29 بازی برای تیم پرتغالی 29 گل دریافت کرده است، در آخرین حضورش در دروازه ماریتیمو مقابل سانتا کلارا تعداد مجموع کلین شیت هایش برای تیم پرتغالی را دو رقمی کرد.

پیام نیازمند دیگر سنگربان دعوت شده به تیم ملی است . او در پانزده بازی لیگ برتر و سه بازی جام حذفی برای سپاهان به میدان رفته تا مجموعا بیش از 1700 دقیقه سنگربان شماره یک صدرنشین لیگ برتر باشد. نیازمند اما آمار قابل قبولی در کلین شیت ندارد. او در 7 رقابت فصل دروازه اش را بسته نگه داشته در شرایطی که در یازده بازی دیگر تنها 14 شوت به سمت چارچوب او از خط دروازه گذشته است اما درخشش پیام در لیگ برتر و البته اردو قطر، باعث شد تا کارلوس کی‌روش آخرین سنگربانش را از سپاهان انتخاب کند. 

سید حسین حسینی  گلر استقلال که فصل گذشته 873 دقیقه گل نخورده بود، این فصل از روی نیمکت به رکورد 150 دقیقه کلین شیت مهدی رحمتی خیره شد. او در مجموع 390 دقیقه حضورش در ترکیب استقلال 4 گل خورد و تنها یک بار دروازه اش را بسته نگه داشت.  اما عملکرد ضعیف او در استقلال و احتمالا در تمرینات تیم ملی در قطر، باعث شده تا دروازه بان استقلال از کاروان تیم ملی در آسیا جا بماند.