شکایت نکونام به فیفا فایده ای ندارد

ماجرای منتفی شدن حضور جواد نکونام در تیم فوتبال پیکان این روز‌ها نقل محافل ورزشی است و گفته می‌شود نکونام قصد دارد از طریق وکیل بین المللی خود به فیفاشکایت کند تا تکلیفش مشخص شود.

نکونام چند روز پیش با فسخ قرارداد با نساجی مازندران به پیکان پیوست، اما مدیر کارخانه ایران خودرو طی نامه‌ای به شیعی مدیرعامل پیکان اعلام کرد که با مربیان آزاد قرارداد ببندند. گفته می‌شود که قرارداد نکونام با نساجی مازندران فسخ نشده است و همین موضوع باعث شده که حضور او در پیکان شهر هم منتفی شود.

یکی از وکلای حقوقی فوتبال که نخواست نامش فاش شود درباره شکایت نکونام به فیفا گفت: طبق ماده ۲۲ نقل و انتقالات، فیفا دعاوی که بین المللی نباشد و طرفین دعوا برای یک کشور باشند را رسیدگی نمی‌کند و پرونده را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آن کشور برمی گرداند.

او بیان کرد: تا جایی که اطلاع دارم نکونام با مجوز کتبی هیئت مدیره نساجی مازندران اجازه فسخ قرارداد با این تیم را داشته، اما او به صورت شفاهی قراردادش را فسخ کرده است و همین موضوع مشکلاتی را برای این مربی ایجاد کرده است. نکونام توافق یا شکایتی از تیم نساجی مازندران نکرده است.

این وکیل حقوقی درباره وضعیت قرارداد نکونام با پیکان گفت: معلوم نیست قرارداد نکونام با پیکان ثبت شده یا این اتفاق رخ نداده است. به هر حال باید مشخص شود که نکونام سندی دارد یا قراردادش با پیکان به صورت شفاهی بوده است.